Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Mathematics and Physics Study and Research Paths within two groups of pre-service teacher Education

Título: Parcours d'études et de recherche en mathématiques et en physique au sein de deux groupes de formation initiale des enseignants
Otero, Maria RitaIcon ; Llanos, Viviana CarolinaIcon ; Arlego, Marcelo José FabiánIcon
Fecha de publicación: 09/2020
Editorial: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática
Revista: Educação Matemática Pesquisa
ISSN: 1983-3156
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias Físicas

Resumen

 
In this paper, we present results of an inquiry based teaching implementation carried out on a teacher training course in the University. The framework of the Anthropological Theory of Didactics (ATD) is adopted, and a co-disciplinary Study and Research Path (SRP) whose generative question requires studying physics and mathematics together is carried out by N=25 training teachers of Mathematics at University. Some conclusions concerning the conditions, restrictions and relevance of introducing the RSC in teachers training courses at the university are performed.
 
Dans ce travail nous présentons des résultats d'un enseignement développé dans un cours de formation d’enseignants de mathématiques à l'Université. On adopte le cadre théorique de la Théorie Anthropologique du Didactique (TAD) pour développer un Parcours d'Étude et Recherche (PER) avec N=25 enseignants de Mathématiques en formation à l'université. La question génératrice demande l’étude conjointe des mathématiques et de la physique. Nous faisons quelques remarques liées aux conditions, restrictions et à l'importance des PER dans la formation des enseignants à l’université.
 
Palabras clave: Recorridos , Estudio , Investigación , co-disciplinares , matemática , física
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 316.5Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution 2.5 Unported (CC BY 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/145147
URL: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/49183
DOI: http://dx.doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p711-724
Colecciones
Articulos(IFLP)
Articulos de INST.DE FISICA LA PLATA
Citación
Otero, Maria Rita; Llanos, Viviana Carolina; Arlego, Marcelo José Fabián; Mathematics and Physics Study and Research Paths within two groups of pre-service teacher Education; Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática; Educação Matemática Pesquisa; 22; 4; 9-2020; 711-724
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES