Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Transgression of cooperative helping norms outweighs children's intergroup bias

González Gadea, María LuzIcon ; Santamaria Garcia, HernandoIcon ; Aragón, Irina; Santamaría García, José; Herrera, Eduar; Ibañez, Agustin MarianoIcon ; Sigman, MarianoIcon
Fecha de publicación: 04/2020
Editorial: Elsevier
Revista: Cognitive Development
ISSN: 0885-2014
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

Some forms of cooperative helping do not bind people from a moral perspective but ensure the functioning of social groups. Here, we have assessed how children coordinate such nonobligatory social concerns with group identity concerns. We have performed three studies (3–11-years-old; N = 393) aimed at testing children's peer preferences and resource allocation toward neutral individuals that engage in helping and hindering behaviors toward in-group and out-group peers. In Study 1, we have found that, in helping contexts, children prioritized group concerns and exhibited in-group favoritism. In hindering contexts, they privileged helping norms and did not exhibit out-group derogation. In Studies 2 and 3, we have confirmed that transgressions of cooperative helping norms outweighed intergroup bias. Our results suggest that, when cooperative helping norms conflict with group identity concerns, helping norms take priority. When these principles are coextensive and not in conflict, children give priority to group concerns.
Palabras clave: IN-GROUP FAVORITISM , MORAL DEVELOPMENT , OUT-GROUP DEROGATION , PREJUDICE
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.201Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/143589
URL: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0885201420300320
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.cogdev.2020.100878
Colecciones
Articulos(INCYT)
Articulos de INSTITUTO DE NEUROCIENCIAS COGNITIVAS Y TRASLACIONAL
Citación
González Gadea, María Luz; Santamaria Garcia, Hernando; Aragón, Irina; Santamaría García, José; Herrera, Eduar; et al.; Transgression of cooperative helping norms outweighs children's intergroup bias; Elsevier; Cognitive Development; 54; 4-2020; 1-14
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES