Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The Teaching Instinct

Calero, Cecilia InesIcon ; Goldin, Andrea PaulaIcon ; Sigman, MarianoIcon
Fecha de publicación: 12/2018
Editorial: Springer Nature Switzerland AG
Revista: Review of Philosophy and Psychology
ISSN: 1878-5158
e-ISSN: 1878-5166
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias Naturales y Exactas

Resumen

Teaching allows human culture to exist and to develop. Despite its significance, it has not been studied in depth by the cognitive neurosciences. Here we propose two hypotheses to boost the claim that teaching is a human instinct, and to expand our understanding of how teaching occurs as a dynamic bi-directional relation within the teacher-learner dyad. First, we explore how children naturally use ostensive communication when teaching; allowing them to be set in the emitter side of natural pedagogy. Then, we hypothesize that the capacity to teach may precede to even have a mature metacognition and, we argue that a teacher will benefit from the interaction with her student, improving her understanding on both contents of knowledge: her own and her student’s. Thus, we propose that teaching may be the driving force of metacognitive development and may be occurring as an instinct from very early ages.
Palabras clave: TEACHING , METACOGNITION , THEORY OF MIND
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 445.8Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/135678
URL: http://link.springer.com/10.1007/s13164-018-0383-6
DOI: https://doi.org/10.1007/s13164-018-0383-6
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Calero, Cecilia Ines; Goldin, Andrea Paula; Sigman, Mariano; The Teaching Instinct; Springer Nature Switzerland AG; Review of Philosophy and Psychology; 9; 4; 12-2018; 819-830
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES