Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Salgado, Diana Patricia  
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita  
dc.contributor.author
Parra, Verónica Ester  
dc.date.available
2020-12-04T17:37:28Z  
dc.date.issued
2019-04  
dc.identifier.citation
Salgado, Diana Patricia; Otero, Maria Rita; Parra, Verónica Ester; A praxeological model of reference related to costs calculation: comparison with the ones developed in a research and study path at university level; Federación Iberoamericana de Sociedades de Educación Matemática; Unión. Revista Iberoamericana de Educación Matemática; 15; 55; 4-2019; 54-70  
dc.identifier.issn
1815-0640  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/119901  
dc.description.abstract
This work fits within a wider research whose general objective is teaching mathematics to non-mathematicians at the university, taking central assumptions of the Anthropological Theory of the Didactic (ATD). This work proposes a praxeological model of reference related to a micro-entrepreneurship costs calculation in comparison with the effectively developed model. The generative question How to calculate micro-entrepreneurship costs? links mathematical and economic praxeologies. This model allows to go through a part of the study programme of a university calculus course.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Federación Iberoamericana de Sociedades de Educación Matemática  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/  
dc.subject
CALCULUS  
dc.subject
UNIVERSITY  
dc.subject
PRAXEOLOGICAL MODEL OF REFERENCE  
dc.subject
ANTHROPOLOGICAL THEORY OF THE DIDACTIC  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
A praxeological model of reference related to costs calculation: comparison with the ones developed in a research and study path at university level  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-11-18T21:18:47Z  
dc.journal.volume
15  
dc.journal.number
55  
dc.journal.pagination
54-70  
dc.journal.pais
España  
dc.description.fil
Fil: Salgado, Diana Patricia. Universidad Nacional del Sur; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Parra, Verónica Ester. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina  
dc.journal.title
Unión. Revista Iberoamericana de Educación Matemática  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://union.fespm.es/index.php/UNION/issue/view/62