Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Corica, Ana Rosa  
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita  
dc.date.available
2020-11-09T12:39:31Z  
dc.date.issued
2020-09  
dc.identifier.citation
Corica, Ana Rosa; Otero, Maria Rita; The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession; Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Educação Matemática Pesquisa; 22; 4; 9-2020; 809-816  
dc.identifier.issn
1983-3156  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/117899  
dc.description.abstract
We present some results of the design and implementation of a research and study course for the Mathematics teacher trainees. The research is based on the Anthropological Theory of the Didactic. We analyze which gestures of the paradigm of the questioning and the research are identified in teacher trainees that study the question: how to teach mathematical knowledge.  
dc.description.abstract
Nous présentons quelques résultats de la conception et de la mise en œuvre d'un programme d'étude et recherche pour la formation des enseignants en mathématiques, basé sur la Théorie Anthropologique du Didactique. On analyse les gestes du paradigme de la recherche et du questionnement du monde identifiés chez les étudiants quand ils étudient la question: comment enseigner des mathématiques?  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/  
dc.subject
TEACHER TRAINING  
dc.subject
MATHEMATICS  
dc.subject
ANTHROPOLOGICAL THEORY OF THE DIDACTICAL  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession  
dc.title
Le point de vue des enseignants stagiaires sur le métier de professeur de mathématiques  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-10-27T17:46:17Z  
dc.journal.volume
22  
dc.journal.number
4  
dc.journal.pagination
809-816  
dc.journal.pais
Brasil  
dc.journal.ciudad
San Pablo  
dc.description.fil
Fil: Corica, Ana Rosa. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina  
dc.journal.title
Educação Matemática Pesquisa  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.pucsp.br/emp/article/view/49205  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p809-816