Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Corica, Ana Rosa
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita
dc.date.available
2020-11-09T12:39:31Z
dc.date.issued
2020-09
dc.identifier.citation
Corica, Ana Rosa; Otero, Maria Rita; The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession; Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Educação Matemática Pesquisa; 22; 4; 9-2020; 809-816
dc.identifier.issn
1983-3156
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/117899
dc.description.abstract
We present some results of the design and implementation of a research and study course for the Mathematics teacher trainees. The research is based on the Anthropological Theory of the Didactic. We analyze which gestures of the paradigm of the questioning and the research are identified in teacher trainees that study the question: how to teach mathematical knowledge.
dc.description.abstract
Nous présentons quelques résultats de la conception et de la mise en œuvre d'un programme d'étude et recherche pour la formation des enseignants en mathématiques, basé sur la Théorie Anthropologique du Didactique. On analyse les gestes du paradigme de la recherche et du questionnement du monde identifiés chez les étudiants quand ils étudient la question: comment enseigner des mathématiques?
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.subject
TEACHER TRAINING
dc.subject
MATHEMATICS
dc.subject
ANTHROPOLOGICAL THEORY OF THE DIDACTICAL
dc.subject.classification
Educación General
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession
dc.title
Le point de vue des enseignants stagiaires sur le métier de professeur de mathématiques
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-10-27T17:46:17Z
dc.journal.volume
22
dc.journal.number
4
dc.journal.pagination
809-816
dc.journal.pais
Brasil
dc.journal.ciudad
San Pablo
dc.description.fil
Fil: Corica, Ana Rosa. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.journal.title
Educação Matemática Pesquisa
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.pucsp.br/emp/article/view/49205
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p809-816
Archivos asociados