Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession

Título: Le point de vue des enseignants stagiaires sur le métier de professeur de mathématiques
Corica, Ana RosaIcon ; Otero, Maria RitaIcon
Fecha de publicación: 09/2020
Editorial: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Revista: Educação Matemática Pesquisa
ISSN: 1983-3156
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

 
We present some results of the design and implementation of a research and study course for the Mathematics teacher trainees. The research is based on the Anthropological Theory of the Didactic. We analyze which gestures of the paradigm of the questioning and the research are identified in teacher trainees that study the question: how to teach mathematical knowledge.
 
Nous présentons quelques résultats de la conception et de la mise en œuvre d'un programme d'étude et recherche pour la formation des enseignants en mathématiques, basé sur la Théorie Anthropologique du Didactique. On analyse les gestes du paradigme de la recherche et du questionnement du monde identifiés chez les étudiants quand ils étudient la question: comment enseigner des mathématiques?
 
Palabras clave: TEACHER TRAINING , MATHEMATICS , ANTHROPOLOGICAL THEORY OF THE DIDACTICAL
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 223.0Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5 AR)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/117899
URL: https://revistas.pucsp.br/emp/article/view/49205
DOI: http://dx.doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p809-816
Colecciones
Articulos(CCT - TANDIL)
Articulos de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Citación
Corica, Ana Rosa; Otero, Maria Rita; The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession; Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Educação Matemática Pesquisa; 22; 4; 9-2020; 809-816
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES