Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Edelsztein, Valeria Carolina  
dc.contributor.author
Galagovsky, Lydia Raquel  
dc.date.available
2020-09-04T18:14:26Z  
dc.date.issued
2019-03  
dc.identifier.citation
Edelsztein, Valeria Carolina; Galagovsky, Lydia Raquel; Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals; Ensenanza de Las Ciencias; 37; 1; 3-2019; 177-194  
dc.identifier.issn
0212-4521  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/113283  
dc.description.abstract
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. The didactic design of the activities was planned according to the Sustainable Conscious Cognitive Learning Model. The experience that we present refers to the results from the implementation of four three-hour classroom workshops in which 87 teachers, in service and in training, belonging to the areas of biology, chemistry, physics and mathematics of middle school, participated.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
spa  
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/  
dc.subject
CHEMICAL SENSES  
dc.subject
MOTIVATION  
dc.subject
SUSTAINABLE CONSCIOUS COGNITIVE LEARNING MODEL  
dc.subject
TEACHERS  
dc.subject
TEACHING IN CONTEXT  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora  
dc.title
Teaching about chemical senses: Inquiry into a motivating experience  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-07-08T18:56:48Z  
dc.journal.volume
37  
dc.journal.number
1  
dc.journal.pagination
177-194  
dc.journal.pais
España  
dc.journal.ciudad
Barcelona  
dc.description.fil
Fil: Edelsztein, Valeria Carolina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Galagovsky, Lydia Raquel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina  
dc.journal.title
Ensenanza de Las Ciencias  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://ensciencias.uab.es/article/view/v37-n1-edelsztein-galagovsky  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2553  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v37-n1-edelsztein-galagovsky