Artículo
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora
Título:
Teaching about chemical senses: Inquiry into a motivating experience
Fecha de publicación:
03/2019
Editorial:
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Revista:
Ensenanza de Las Ciencias
ISSN:
0212-4521
Idioma:
Español
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. The didactic design of the activities was planned according to the Sustainable Conscious Cognitive Learning Model. The experience that we present refers to the results from the implementation of four three-hour classroom workshops in which 87 teachers, in service and in training, belonging to the areas of biology, chemistry, physics and mathematics of middle school, participated.
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(OCA CIUDAD UNIVERSITARIA)
Articulos de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Articulos de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Citación
Edelsztein, Valeria Carolina; Galagovsky, Lydia Raquel; Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals; Ensenanza de Las Ciencias; 37; 1; 3-2019; 177-194
Compartir
Altmétricas