Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Home environment and its contribution to early childhood regulatory capabilities

Gago Galvagno, Lucas GustavoIcon ; de Grandis, María CarolinaIcon ; Jaume, Luis CarlosIcon ; Elgier, Angel ManuelIcon
Fecha de publicación: 07/2020
Editorial: Taylor & Francis
Revista: Early Child Development and Care
ISSN: 0300-4430
e-ISSN: 1476-8275
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

This research aims to address the contribution of the immediate contexts of the home in the development of regulatory skills, specifically executive functions and emotional regulation abilities in a Latin American context using direct behavioural measures. The sample consisted of 75 mother-infant dyads of 18?24 months belonging to homes and daycare centers of Buenos Aires. The instruments used were the SES scale home stimulation subscale, a battery of executive tasks, and the Still-Face task. Results found that overcrowding, cell phone, and internet negatively contribute to regulation behaviours, while the number of books and frequency of lecture contribute in a positive way. In conclusion, infant?s near and daily context would tend to generate modifications in his cognitive abilities from the first years of life, reinforcing this the need to generate public policies related to reducing socioeconomic inequalities in the Argentine population.
Palabras clave: REGULATION , EXECUTIVE , ENVIRONMENT , INFANTS
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.406Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/111167
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03004430.2020.1796655
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2020.1796655
Colecciones
Articulos(CIIPME)
Articulos de CENTRO INTER. DE INV. EN PSICOLOGIA MATEMATICA Y EXP. "DR. HORACIO J.A RIMOLDI"
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Gago Galvagno, Lucas Gustavo; de Grandis, María Carolina; Jaume, Luis Carlos; Elgier, Angel Manuel; Home environment and its contribution to early childhood regulatory capabilities; Taylor & Francis; Early Child Development and Care; 190; 9; 7-2020; 1-14
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES