Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Goldin, Andrea Paula  
dc.contributor.author
Calero, Cecilia Ines  
dc.contributor.author
Peña, Marcela  
dc.contributor.author
Ribeiro, Sidarta  
dc.contributor.author
Sigman, Mariano  
dc.date.available
2020-08-04T20:10:56Z  
dc.date.issued
2013-06  
dc.identifier.citation
Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano; Educating to build bridges; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 101-103  
dc.identifier.issn
1751-2271  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/110847  
dc.description.abstract
— In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Wiley  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
EDUCATION  
dc.subject
NEUROSCIENCE  
dc.subject.classification
Otras Ciencias Naturales y Exactas  
dc.subject.classification
Otras Ciencias Naturales y Exactas  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Educating to build bridges  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-04-28T14:09:36Z  
dc.journal.volume
7  
dc.journal.number
2  
dc.journal.pagination
101-103  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.description.fil
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Peña, Marcela. Pontificia Universidad Católica de Chile; Chile. Universidad de Chile; Chile  
dc.description.fil
Fil: Ribeiro, Sidarta. Universidade Federal do Rio Grande do Norte; Brasil  
dc.description.fil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina  
dc.journal.title
Mind, Brain, and Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1111/mbe.12014  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/mbe.12014