Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Moran, Valeria Estefania  
dc.contributor.author
Cupani, Marcos  
dc.contributor.author
Azpilicueta, Ana Estefanía  
dc.contributor.author
Garrido, Sebastian Jesús  
dc.contributor.author
Martinatto, Cintia A.  
dc.date.available
2020-07-02T16:59:35Z  
dc.date.issued
2019-02  
dc.identifier.citation
Moran, Valeria Estefania; Cupani, Marcos; Azpilicueta, Ana Estefanía; Garrido, Sebastian Jesús; Martinatto, Cintia A.; Argentinean Validation of the Factorial Structure of the Learning Experiences Questionnaire (LEQ); SAGE Publications; Journal of Career Development; 20; 10; 2-2019; 1-15  
dc.identifier.issn
0894-8453  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/108683  
dc.description.abstract
Studies of self-efficacy that is linked to realistic, investigative, artistic, social, enterprising, and conventional (RIASEC) typology constitute a growing field of research because of its relevance to vocational and occupational choices. Particularly in Argentina, this line of research is still ongoing andrequires valid and reliable measurement tools. The present work adapted the Learning Experiences Questionnaire (LEQ) in a sample of 721 university students (473 women, 248 men), 18?53 years old, from Córdoba, Argentina. The authors translated the items of the LEQ and corroborated the cultural adequacy of their content. The multiple factorial structure that was reported in previous studies in North American contexts was replicated using the multitrait-multimethod matrix. The results provide convergent and discriminant evidence of the scale for use with Argentinean university students. Limitations are discussed, and further lines of investigation are suggested.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
SAGE Publications  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
MULTITRAIT-MULTIMETHOD MATRIX  
dc.subject
RIASEC TYPOLOGY  
dc.subject
SELF-EFFICACY SOURCES  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Argentinean Validation of the Factorial Structure of the Learning Experiences Questionnaire (LEQ)  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-04-22T15:30:36Z  
dc.journal.volume
20  
dc.journal.number
10  
dc.journal.pagination
1-15  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
Missouri  
dc.description.fil
Fil: Moran, Valeria Estefania. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Cupani, Marcos. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Azpilicueta, Ana Estefanía. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Garrido, Sebastian Jesús. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Martinatto, Cintia A.. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina  
dc.journal.title
Journal of Career Development  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0894845319828536  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1177/0894845319828536