Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Moran, Valeria Estefania
dc.contributor.author
Cupani, Marcos
dc.contributor.author
Azpilicueta, Ana Estefanía
dc.contributor.author
Garrido, Sebastian Jesús
dc.contributor.author
Martinatto, Cintia A.
dc.date.available
2020-07-02T16:59:35Z
dc.date.issued
2019-02
dc.identifier.citation
Moran, Valeria Estefania; Cupani, Marcos; Azpilicueta, Ana Estefanía; Garrido, Sebastian Jesús; Martinatto, Cintia A.; Argentinean Validation of the Factorial Structure of the Learning Experiences Questionnaire (LEQ); SAGE Publications; Journal of Career Development; 20; 10; 2-2019; 1-15
dc.identifier.issn
0894-8453
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/108683
dc.description.abstract
Studies of self-efficacy that is linked to realistic, investigative, artistic, social, enterprising, and conventional (RIASEC) typology constitute a growing field of research because of its relevance to vocational and occupational choices. Particularly in Argentina, this line of research is still ongoing andrequires valid and reliable measurement tools. The present work adapted the Learning Experiences Questionnaire (LEQ) in a sample of 721 university students (473 women, 248 men), 18?53 years old, from Córdoba, Argentina. The authors translated the items of the LEQ and corroborated the cultural adequacy of their content. The multiple factorial structure that was reported in previous studies in North American contexts was replicated using the multitrait-multimethod matrix. The results provide convergent and discriminant evidence of the scale for use with Argentinean university students. Limitations are discussed, and further lines of investigation are suggested.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
SAGE Publications
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
MULTITRAIT-MULTIMETHOD MATRIX
dc.subject
RIASEC TYPOLOGY
dc.subject
SELF-EFFICACY SOURCES
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Argentinean Validation of the Factorial Structure of the Learning Experiences Questionnaire (LEQ)
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-04-22T15:30:36Z
dc.journal.volume
20
dc.journal.number
10
dc.journal.pagination
1-15
dc.journal.pais
Estados Unidos
dc.journal.ciudad
Missouri
dc.description.fil
Fil: Moran, Valeria Estefania. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Cupani, Marcos. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Azpilicueta, Ana Estefanía. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Garrido, Sebastian Jesús. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Martinatto, Cintia A.. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Psicológicas; Argentina
dc.journal.title
Journal of Career Development
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0894845319828536
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1177/0894845319828536
Archivos asociados