Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Argentinean Validation of the Factorial Structure of the Learning Experiences Questionnaire (LEQ)

Moran, Valeria EstefaniaIcon ; Cupani, MarcosIcon ; Azpilicueta, Ana EstefaníaIcon ; Garrido, Sebastian JesúsIcon ; Martinatto, Cintia A.
Fecha de publicación: 02/2019
Editorial: SAGE Publications
Revista: Journal of Career Development
ISSN: 0894-8453
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

Studies of self-efficacy that is linked to realistic, investigative, artistic, social, enterprising, and conventional (RIASEC) typology constitute a growing field of research because of its relevance to vocational and occupational choices. Particularly in Argentina, this line of research is still ongoing andrequires valid and reliable measurement tools. The present work adapted the Learning Experiences Questionnaire (LEQ) in a sample of 721 university students (473 women, 248 men), 18?53 years old, from Córdoba, Argentina. The authors translated the items of the LEQ and corroborated the cultural adequacy of their content. The multiple factorial structure that was reported in previous studies in North American contexts was replicated using the multitrait-multimethod matrix. The results provide convergent and discriminant evidence of the scale for use with Argentinean university students. Limitations are discussed, and further lines of investigation are suggested.
Palabras clave: MULTITRAIT-MULTIMETHOD MATRIX , RIASEC TYPOLOGY , SELF-EFFICACY SOURCES
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 296.9Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/108683
URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0894845319828536
DOI: http://dx.doi.org/10.1177/0894845319828536
Colecciones
Articulos (IIPSI)
Articulos de INSTITUTO DE INVESTIGACIONES PSICOLOGICAS
Citación
Moran, Valeria Estefania; Cupani, Marcos; Azpilicueta, Ana Estefanía; Garrido, Sebastian Jesús; Martinatto, Cintia A.; Argentinean Validation of the Factorial Structure of the Learning Experiences Questionnaire (LEQ); SAGE Publications; Journal of Career Development; 20; 10; 2-2019; 1-15
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES