Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Southwell, Myriam Monica
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2016-12-28T16:34:54Z
dc.date.issued
2013-01
dc.identifier.citation
Southwell, Myriam Monica; Schooling and Governance: Pedagogical Knowledge and Bureaucratic Expertise in the Genesis of the Argentine Educational System; Taylor & Francis; Paedagogica Historica; 49; 1; 1-2013; 43-55
dc.identifier.issn
0030-9230
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/10459
dc.description.abstract
The constitution of the Federal Government meant to modernise local societies, produce institutional complexes and reach political stabilisation. The deployment of modern schooling articulated utopia and bureaucracy using the image of knowledge as an instrument of social intervention, vindicating and legitimising the concept of rational control. These coordinates established the formal and material bases to constitute the pedagogical knowledge on the one hand, and a field of bureaucratic knowledge on the other hand. These fields involved different ways of articulating the regulation devices of the educational system. If the normalist pedagogical knowledge involved a set of instructions on schooling, the bureaucratic knowledge of inspectors resulted in the schooling process regulations.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor & Francis
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Schooling
dc.subject
Pedagogical Knowledge
dc.subject
Bureaucratic Expertise
dc.subject
Governance
dc.subject
Inspectors
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Schooling and Governance: Pedagogical Knowledge and Bureaucratic Expertise in the Genesis of the Argentine Educational System
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2016-11-22T21:15:08Z
dc.journal.volume
49
dc.journal.number
1
dc.journal.pagination
43-55
dc.journal.pais
Reino Unido
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Southwell, Myriam Monica. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico La Plata. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales; Argentina. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educacion; Argentina. Sociedad Argentina de Historia de la Educación; Argentina
dc.journal.title
Paedagogica Historica
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/00309230.2012.744063
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00309230.2012.744063
Archivos asociados