Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Battro, Antonio M.  
dc.contributor.author
Calero, Cecilia Ines  
dc.contributor.author
Goldin, Andrea Paula  
dc.contributor.author
Holper, Lisa  
dc.contributor.author
Pezzatti, María Laura  
dc.contributor.author
Shalóm, Diego Edgar  
dc.contributor.author
Sigman, Mariano  
dc.date.available
2020-05-06T18:24:42Z  
dc.date.issued
2013-09  
dc.identifier.citation
Battro, Antonio M.; Calero, Cecilia Ines; Goldin, Andrea Paula; Holper, Lisa; Pezzatti, María Laura; et al.; The Cognitive Neuroscience of the Teacher-Student Interaction; Wiley; Mind, Brain and Education; 7; 3; 9-2013; 177-181  
dc.identifier.issn
1751-2271  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/104383  
dc.description.abstract
Pedagogy is the science and art of teaching. Each generation needs to explore the history, theory, and practice of the teacher–student interaction. Here we pave the path to develop a science that explores the cognitive and physiological processes involved in the human capacity to communicate knowledge through teaching. We review examples from our previous work in this research area and discuss a path to reveal the cognitive and cerebral mechanisms by which we teach, unfolding a complex operation such as teaching in its constituents and components.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Wiley  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Cognitive neuroscience  
dc.subject
Teacher-Student Interaction  
dc.subject
Cerebral mechanisms  
dc.subject
Education  
dc.subject.classification
Biofísica  
dc.subject.classification
Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
The Cognitive Neuroscience of the Teacher-Student Interaction  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-04-28T14:10:49Z  
dc.identifier.eissn
1751-228X  
dc.journal.volume
7  
dc.journal.number
3  
dc.journal.pagination
177-181  
dc.journal.pais
Suiza  
dc.description.fil
Fil: Battro, Antonio M.. Academia Nacional de Educación; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Holper, Lisa. University Hospital Zurich; Suiza  
dc.description.fil
Fil: Pezzatti, María Laura. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.journal.title
Mind, Brain and Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mbe.12025/pdf  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/mbe.12025  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1111/mbe.12025