Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Battro, Antonio M.
dc.contributor.author
Calero, Cecilia Ines
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Goldin, Andrea Paula
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Holper, Lisa
dc.contributor.author
Pezzatti, María Laura
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Shalóm, Diego Edgar
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Sigman, Mariano
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2020-05-06T18:24:42Z
dc.date.issued
2013-09
dc.identifier.citation
Battro, Antonio M.; Calero, Cecilia Ines; Goldin, Andrea Paula; Holper, Lisa; Pezzatti, María Laura; et al.; The Cognitive Neuroscience of the Teacher-Student Interaction; Wiley; Mind, Brain and Education; 7; 3; 9-2013; 177-181
dc.identifier.issn
1751-2271
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/104383
dc.description.abstract
Pedagogy is the science and art of teaching. Each generation needs to explore the history, theory, and practice of the teacher–student interaction. Here we pave the path to develop a science that explores the cognitive and physiological processes involved in the human capacity to communicate knowledge through teaching. We review examples from our previous work in this research area and discuss a path to reveal the cognitive and cerebral mechanisms by which we teach, unfolding a complex operation such as teaching in its constituents and components.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Wiley
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Cognitive neuroscience
dc.subject
Teacher-Student Interaction
dc.subject
Cerebral mechanisms
dc.subject
Education
dc.subject.classification
Biofísica
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias Biológicas
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
The Cognitive Neuroscience of the Teacher-Student Interaction
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-04-28T14:10:49Z
dc.identifier.eissn
1751-228X
dc.journal.volume
7
dc.journal.number
3
dc.journal.pagination
177-181
dc.journal.pais
Suiza
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Battro, Antonio M.. Academia Nacional de Educación; Argentina
dc.description.fil
Fil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Holper, Lisa. University Hospital Zurich; Suiza
dc.description.fil
Fil: Pezzatti, María Laura. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.journal.title
Mind, Brain and Education
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mbe.12025/pdf
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/mbe.12025
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1111/mbe.12025
Archivos asociados