Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The Cognitive Neuroscience of the Teacher-Student Interaction

Battro, Antonio M.; Calero, Cecilia InesIcon ; Goldin, Andrea PaulaIcon ; Holper, Lisa; Pezzatti, María LauraIcon ; Shalóm, Diego EdgarIcon ; Sigman, MarianoIcon
Fecha de publicación: 09/2013
Editorial: Wiley
Revista: Mind, Brain and Education
ISSN: 1751-2271
e-ISSN: 1751-228X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Biofísica

Resumen

Pedagogy is the science and art of teaching. Each generation needs to explore the history, theory, and practice of the teacher–student interaction. Here we pave the path to develop a science that explores the cognitive and physiological processes involved in the human capacity to communicate knowledge through teaching. We review examples from our previous work in this research area and discuss a path to reveal the cognitive and cerebral mechanisms by which we teach, unfolding a complex operation such as teaching in its constituents and components.
Palabras clave: Cognitive neuroscience , Teacher-Student Interaction , Cerebral mechanisms , Education
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 597.9Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/104383
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mbe.12025/pdf
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/mbe.12025
DOI: https://doi.org/10.1111/mbe.12025
Colecciones
Articulos(IFIBA)
Articulos de INST.DE FISICA DE BUENOS AIRES
Articulos(IMAS)
Articulos de INSTITUTO DE INVESTIGACIONES MATEMATICAS "LUIS A. SANTALO"
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Battro, Antonio M.; Calero, Cecilia Ines; Goldin, Andrea Paula; Holper, Lisa; Pezzatti, María Laura; et al.; The Cognitive Neuroscience of the Teacher-Student Interaction; Wiley; Mind, Brain and Education; 7; 3; 9-2013; 177-181
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES