Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

“I Learn as I Please”: The Construction of Children's Knowledge in, and about, a Buenos Aires Neighbourhood

Shabel, Paula NuritIcon
Fecha de publicación: 09/2018
Editorial: National Children´s Bureau
Revista: Children & Society
ISSN: 0951-0605
e-ISSN: 1099-0860
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Humanidades; Otras Psicología

Resumen

This article summarises the findings of an ethnographic study among children of ages nine to fifteen who attend Aula Vereda, a community organisation in their neighbourhood with educational and recreational activities, once a week. On the assumption that children actively construct knowledge and do not merely repeat what adults impart, I’ll identify three different ways in which these youths approach the instances of learning that the educators propose at the centre. These approaches, in turn, reveal a variety of cognitive productions and means for negotiating the spatial and generational meanings at work in the neighbourhood where they live.
Palabras clave: Attitude , Children , Knowledge Construction , Space
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 867.5Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/102355
DOI: https://doi.org/10.1111/chso.12273
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/chso.12273
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Shabel, Paula Nurit; “I Learn as I Please”: The Construction of Children's Knowledge in, and about, a Buenos Aires Neighbourhood; National Children´s Bureau; Children & Society; 32; 5; 9-2018; 417-428
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES