Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A teaching strategy for education in health in Brazil: Dialogic problematizing inquiry

de Longhi, Ana Lia Teresita; Bermudez, Gonzalo Miguel AngelIcon ; Abensur, Patricia Lima Dubeux; Ruiz Moreno, Lidia
Fecha de publicación: 10/2014
Editorial: Universidad Estatal Paulista
Revista: Interface
ISSN: 1414-3283
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

This paper presents a teaching strategy for education of health professionals called “Dialogic Problematizing Inquiry” (DPI), which was evaluated in the course “Teaching Methodology in Health Education”, promoted by the Development of Higher Education in Health Center, at Federal University of Sao Paulo. It was designed in the framework of a bilateral project between Brazil and Argentina, and was developed in presencial and virtual format. The implementation of DPI generated a communication dynamic that was coherent with a constructivist perspective and enabled a change in teacher and students communication manners, which were guided by close-to-student-problematizing situations. The implementation of this teaching innovation was consistent with the curriculum changes stemming from current health policies in Brazil.
Palabras clave: COMMUNICATION , HEALTH EDUCATION , HIGHER EDUCATION , PROBLEMATIZATION , TEACHING
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 184.0Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/100594
DOI: http://dx.doi.org/10.1590/1807-57622013.0967
URL: http://ref.scielo.org/jhdh5y
Colecciones
Articulos(CCT - CORDOBA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - CORDOBA
Citación
de Longhi, Ana Lia Teresita; Bermudez, Gonzalo Miguel Angel; Abensur, Patricia Lima Dubeux; Ruiz Moreno, Lidia; A teaching strategy for education in health in Brazil: Dialogic problematizing inquiry; Universidad Estatal Paulista; Interface; 18; 51; 10-2014; 759-769
Compartir
Altmétricas
 
Estadísticas
Visualizaciones: 84
Descargas: 104

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

Ministerio
https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES