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dc.contributor.author
Roccia, Bruno Antonio
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dc.contributor.author
Preidikman, Sergio
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dc.contributor.author
Verstraete, Marcos Leonardo
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dc.contributor.author
Mook, Dean T.
dc.date.available
2020-02-13T17:43:39Z
dc.date.issued
2017-01
dc.identifier.citation
Roccia, Bruno Antonio; Preidikman, Sergio; Verstraete, Marcos Leonardo; Mook, Dean T.; Influence of spanwise twisting and bending on lift generation in MAV-like flapping wings; American Society of Civil Engineers; Journal Of Aerospace Engineering; 30; 1; 1-2017
dc.identifier.issn
0893-1321
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/97426
dc.description.abstract
A numerical-simulation tool is developed that is well suited for modeling the unsteady and nonlinear aerodynamics of flying insects and small birds as well as biologically inspired flapping-wing micro air vehicles (MAVs). The tool consists of a combination of (1) an aerodynamic model that is an extension of the widely used three-dimensional (3D) general unsteady vortex-lattice model, and (2) a general kinematic model that is capable of describing multiple deformation patterns of lifting surfaces, such as spanwise twisting, in-plane and out-of-plane bending, and any combination of these. Moreover, the present tool offers an attractive compromise between computational cost and fidelity and is ideally suited to be combined with computational structural dynamics to perform aeroelastic analyses. The present tool was successfully validated by comparing some of the present results with those obtained from existing numerical models based on both Euler equations and vortex-lattice codes and with some experimental data. Using the numerical framework developed and for the deformation mechanisms analyzed here, two distinctly different effects were found: the wing span's twisting and in-plane bending affect the lift in specific zones of the stroke cycle (called "local behavior"); and the wing span's out-of-plane bending affects the lift throughout the stroke cycle (called "global behavior"). In addition, the results found show that the wing's flexibility certainly affects the lift production, at least for some flights at small scales. These findings definitely suggest the strong likelihood that the unsteady vortex-lattice method combined with a general kinematic model can be a very accurate and efficient tool for future aeroelastic studies.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
American Society of Civil Engineers
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dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
MAVs
dc.subject
Unsteady Aerodynamics
dc.subject
Elasticity
dc.subject
UVLM
dc.subject.classification
Otras Ingenierías y Tecnologías
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dc.subject.classification
Otras Ingenierías y Tecnologías
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dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS
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dc.title
Influence of spanwise twisting and bending on lift generation in MAV-like flapping wings
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-02-12T17:49:23Z
dc.identifier.eissn
1943-5525
dc.journal.volume
30
dc.journal.number
1
dc.journal.pais
Estados Unidos
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dc.journal.ciudad
Reston
dc.description.fil
Fil: Roccia, Bruno Antonio. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas Físicas y Naturales. Departamento de Estructuras; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Estudios Avanzados en Ingeniería y Tecnología. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas Físicas y Naturales. Instituto de Estudios Avanzados en Ingeniería y Tecnología; Argentina
dc.description.fil
Fil: Preidikman, Sergio. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Estudios Avanzados en Ingeniería y Tecnología. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas Físicas y Naturales. Instituto de Estudios Avanzados en Ingeniería y Tecnología; Argentina. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas Físicas y Naturales. Departamento de Estructuras; Argentina
dc.description.fil
Fil: Verstraete, Marcos Leonardo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Mook, Dean T.. Virginia Polytechnic Institute; Estados Unidos
dc.journal.title
Journal Of Aerospace Engineering
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dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)AS.1943-5525.0000677
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://ascelibrary.org/doi/10.1061/%28ASCE%29AS.1943-5525.0000677
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