Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Dances in migratory, community and school contexts: identity marks and folklorised presences

Novaro, GabrielaIcon
Fecha de publicación: 07/2018
Editorial: Taylor & Francis
Revista: Ethnography and Education
ISSN: 1745-7823
e-ISSN: 1745-7831
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

In this research, I analyse the practice of caporales dances in community and school contexts. I put forward some debates around the position of dances in the processes of education and identity definition. I delve into the identification of the caporales with Bolivian migration, poverty and contexts of discrimination. The references are centred on the teaching and performance of these dances in workshops and festivities held by organisations of Bolivian migrants in a town near the city of Buenos Aires. I continue with the analysis of the practices of this dance in school situations and its coexistence with current trends of nationalism in Argentine schools.
Palabras clave: COMMUNITY ORGANISATION , DANCE , IDENTIFICATION , MIGRATION , SCHOOLS
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 2.181Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/96841
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17457823.2018.1452040
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/17457823.2018.1452040
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Novaro, Gabriela; Dances in migratory, community and school contexts: identity marks and folklorised presences; Taylor & Francis; Ethnography and Education; 13; 3; 7-2018; 340-358
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES