Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Carrere, C.
dc.contributor.author
Milesi, S.
dc.contributor.author
Lapyckyj, I.
dc.contributor.author
Ravera, Emiliano Pablo
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Escher, L.
dc.contributor.author
Miyara, A.
dc.contributor.author
Pita, G.
dc.contributor.author
Añino, M.
dc.date.available
2020-01-02T18:32:13Z
dc.date.issued
2016-04
dc.identifier.citation
Carrere, C.; Milesi, S.; Lapyckyj, I.; Ravera, Emiliano Pablo; Escher, L.; et al.; Formative Assessment and Professional Training: Reflections from a Mathematics course in Bioengineering; IOP Publishing; Journal of Physics: Conference Series; 705; 4-2016; 1-11
dc.identifier.issn
1742-6588
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/93291
dc.description.abstract
Bioengineering is currently considered an interdisciplinary professional field which provides solutions to different problems arising in the area of health care. Its strategic importance is widely acknowledged since its developments and proposals could help diminish the level of technological dependence in the sector. The fast pace of innovation in the area of biomedical technology gives rise to permanent reflection on the learning goals and teaching strategies proposed by educators in the different training stages of a bioengineer. In this context, learning assessment appears as a controversial issue which needs to be debated and rethought. This paper describes the reflections of teachers of a Mathematics course within a Bioengineering program around the question, What approach to assessment favors the student's participation, autonomy and training as a future bioengineer? The investigation was carried out in the framework of a Participatory Research Action project and helped us to redesign assessment activities from a different perspective.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
IOP Publishing
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Formative Assessment
dc.subject
Professional Training
dc.subject
Matematical Education
dc.subject
Bioengineering
dc.subject.classification
Otras Ingeniería Médica
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ingeniería Médica
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Formative Assessment and Professional Training: Reflections from a Mathematics course in Bioengineering
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2019-12-16T14:38:33Z
dc.journal.volume
705
dc.journal.pagination
1-11
dc.journal.pais
Reino Unido
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Carrere, C.. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Milesi, S.. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Lapyckyj, I.. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Ravera, Emiliano Pablo. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Escher, L.. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Miyara, A.. Universidad Nacional de Rosario; Argentina. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Pita, G.. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Añino, M.. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.journal.title
Journal of Physics: Conference Series
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/705/1/012043
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/705/1/012043
Archivos asociados