Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Influence-based approach to market basket analysis

Monteserin, Ariel JoséIcon ; Armentano, Marcelo GabrielIcon
Fecha de publicación: 11/2018
Editorial: Pergamon-Elsevier Science Ltd
Revista: Information Systems
ISSN: 0306-4379
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Ciencias de la Computación

Resumen

In this article, we propose an approach to market basket analysis based on the notion of social influence. While traditional market basket analysis looks for combinations of products that frequently co-occur in transactions, we seek to find a set of influential products that, if bought by a customer, will increase the sales volume of the shop. We believe that customers who purchase influential products would also be influenced to purchase other products. We validated our approach with two real-world datasets collected from online shoppings and one dataset collected from a supermarket concluding that influential products identified by our approach increase the influence spread with respect to different baselines: best-selling, highest centrality, frequent sequence initiator, and most promoted products.
Palabras clave: CREDIT DISTRIBUTION MODEL , MARKET BASKET ANALYSIS , SOCIAL INFLUENCE
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 1.437Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5 AR)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/91003
DOI: https://doi.org/10.1016/j.is.2018.01.008
URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306437917302296
Colecciones
Articulos(ISISTAN)
Articulos de INSTITUTO SUPERIOR DE INGENIERIA DEL SOFTWARE
Citación
Monteserin, Ariel José; Armentano, Marcelo Gabriel; Influence-based approach to market basket analysis; Pergamon-Elsevier Science Ltd; Information Systems; 78; 11-2018; 214-224
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES