Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Lopes Da Cunha, Pamela Johanna  
dc.contributor.author
Ramírez Butavand, Daniela  
dc.contributor.author
Chisari, L. B.  
dc.contributor.author
Ballarini, Fabricio Matias  
dc.contributor.author
Viola, Haydee Ana Maria  
dc.date.available
2019-11-05T19:47:39Z  
dc.date.issued
2018-11  
dc.identifier.citation
Lopes Da Cunha, Pamela Johanna; Ramírez Butavand, Daniela; Chisari, L. B.; Ballarini, Fabricio Matias; Viola, Haydee Ana Maria; Exams at classroom have bidirectional effects on the long-term memory of an unrelated graphical task; Nature Publishing Group; NPJ; 3; 19; 11-2018; 1-9  
dc.identifier.issn
2056-7936  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/88085  
dc.description.abstract
The influence of a given event on long-term memory formation of another one has been a relevant topic of study in the neuroscience field in recent years. Students at school learn contents which are usually tested in exam format. However, exam elevates the arousal state of the students acting as a mild stressor that could influence another memory formation ongoing process. Thus, in this study, we examine in high school students the effect of exams on long-term retention of unrelated information, learned at different times before or after the exams. Our results show that exams are not innocuous and that they could improve or reduce the retention of temporarily associated content. These effects did not show gender differences. Our findings should alert teachers about the side effects of exams on the learning of other content within the same school day.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Nature Publishing Group  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
LONG TERM MEMORY  
dc.subject
EXAMS  
dc.subject
HIGH SCHOOL STUDENTS  
dc.subject
LONG TERM MEMORY  
dc.subject
EXAMS  
dc.subject
HIGH SCHOOL STUDENTS  
dc.subject.classification
Otras Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Exams at classroom have bidirectional effects on the long-term memory of an unrelated graphical task  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2019-10-23T14:36:33Z  
dc.journal.volume
3  
dc.journal.number
19  
dc.journal.pagination
1-9  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.description.fil
Fil: Lopes Da Cunha, Pamela Johanna. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Biología Celular y Neurociencia "Prof. Eduardo de Robertis". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Medicina. Instituto de Biología Celular y Neurociencia; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Ramírez Butavand, Daniela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Biología Celular y Neurociencia "Prof. Eduardo de Robertis". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Medicina. Instituto de Biología Celular y Neurociencia; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Chisari, L. B.. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Biología Celular y Neurociencia "Prof. Eduardo de Robertis". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Medicina. Instituto de Biología Celular y Neurociencia; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Ballarini, Fabricio Matias. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Biología Celular y Neurociencia "Prof. Eduardo de Robertis". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Medicina. Instituto de Biología Celular y Neurociencia; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Viola, Haydee Ana Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Biología Celular y Neurociencia "Prof. Eduardo de Robertis". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Medicina. Instituto de Biología Celular y Neurociencia; Argentina  
dc.journal.title
NPJ  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.nature.com/articles/s41539-018-0036-7  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1038/s41539-018-0036-7