Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Espíndola, Carlos Ruperto
dc.contributor.author
Cappannini, Osvaldo Mario
dc.date.available
2019-09-11T18:46:08Z
dc.date.issued
2012-09
dc.identifier.citation
Espíndola, Carlos Ruperto; Cappannini, Osvaldo Mario; Obstáculos en la evaluación diagnóstica: Una propuesta de superación mediante la identificación de modelos presentes en el curso; Universidad Nacional Autónoma de México; Educación Química; 23; 4; 9-2012; 484-491
dc.identifier.issn
0187-893X
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/83360
dc.description.abstract
The knowledge of student ́s representations constitutes a fundamental element in teaching planning. When a great number of data must be considered, knowledge of the diversity of representations in the classroom may be difficult. The teacher ́s usual point of view, required for certification of knowledge, seems not to be an adequate scheme in these cases. In this article we show an alternative diagnostic assessment technique based on a phenomenographic frame which gives a way to the identification of alternative ideas together with a comparative analysis with traditional evaluation methods. The shown phenomenographic based technique not only provides an option to the quality control point of view held in the traditional assessment scheme but also a useful tool in the detection of representations.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universidad Nacional Autónoma de México
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.subject
Diagnostic Assessment
dc.subject
Phenomenography
dc.subject
Planning
dc.subject
Representations
dc.subject
Structure of Matter
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Obstáculos en la evaluación diagnóstica: Una propuesta de superación mediante la identificación de modelos presentes en el curso
dc.title
Obstacles in diagnostic assessment: A proposal for overcoming them by identifying models presented in the course
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2019-04-26T18:17:12Z
dc.identifier.eissn
1870-8404
dc.journal.volume
23
dc.journal.number
4
dc.journal.pagination
484-491
dc.journal.pais
México
dc.journal.ciudad
Ciudad de México
dc.description.fil
Fil: Espíndola, Carlos Ruperto. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física de Líquidos y Sistemas Biológicos. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física de Líquidos y Sistemas Biológicos; Argentina
dc.description.fil
Fil: Cappannini, Osvaldo Mario. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física de Líquidos y Sistemas Biológicos. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física de Líquidos y Sistemas Biológicos; Argentina
dc.journal.title
Educación Química
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.revistas.unam.mx/index.php/req/article/view/64290
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1016/S0187-893X(17)30137-4
Archivos asociados