Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A One-Week Laboratory Practice: Introducing the Students to the Study of Plant Biochemistry and Signal Transduction

Ulloa, Rita MariaIcon ; Raices, Marcela; Tellez, Maria TeresaIcon
Fecha de publicación: 12/2000
Editorial: Association of College and University Biology Educators
Revista: Bioscene
ISSN: 1539-2422
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otros Tópicos Biológicos

Resumen

This report describes a one-week laboratory practice for students. An approach to study a Calcium dependent protein kinase (CDPK) involved in signal transduction processes in potato plants, is undertaken. A number of basic biochemical techniques including the partial purification of a protein kinase, protein kinase activity assays, protein determination, SDS-PAGE analysis of phosphorylated proteins and Western blot assays are described.
Palabras clave: Plant Biochemistry , Solanum Tuberosum
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 300.5Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/80463
URL: http://www.acube.org/wp-content/uploads/2017/11/2000_2.pdf
Colecciones
Articulos(INGEBI)
Articulos de INST.DE INVEST.EN ING.GENETICA Y BIOL.MOLECULAR "DR. HECTOR N TORRES"
Citación
Ulloa, Rita Maria; Raices, Marcela; Tellez, Maria Teresa; A One-Week Laboratory Practice: Introducing the Students to the Study of Plant Biochemistry and Signal Transduction; Association of College and University Biology Educators; Bioscene; 26; 2; 12-2000; 3-12
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES