Artículo
In 1947 the publication in English of the book of Juan Larrea, Guernica. Pablo Picasso, produced a great bewilderment in Alfred Barr, who was in charge of the collections of the Museum of Modern Art, New York. The interpretation of the Spanish writer radically contradicted what Barr believed correct, based on the artist’s words. In order to establish the final interpretation of the painting, Barr organized a symposium at MoMA. This essay analyzes the debate that took place through the minutes of the conference and the correspondence and interprets the reasons why it was so important to establish the meaning of the picture. En 1947 la publicación en ingles del libro de Juan Larrea, Guernica. Pablo Picasso, New York, Curt Valentin, produjo en Alfred Barr, quien estaba a cargo de las colecciones del MoMA, un gran desconcierto. La interpretación del escritor español contradecía radicalmente la que Barr creía correcta, basada en las palabras del artista. A fin de establecer la interpretación definitiva del cuadro organiza, ese mismo año, un simposio en el MoMA. Este ensayo analiza el debate que se produjo a través de las actas de la conferencia y de la correspondencia e interpreta las razones por las cuales era tan relevante establecer el significado del cuadro.
The Power of Interpretation (or How MoMA explained Guernica to its audience)
Fecha de publicación:
04/2017
Editorial:
L'ecole des hautes etudes en sciences sociales
Revista:
Artelogie
ISSN:
2115-6395
Idioma:
Inglés
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
Palabras clave:
Guernica
,
Power of Images
,
Barr (Alfred)
,
Picasso (Pabo)
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Giunta, Andrea Graciela; The Power of Interpretation (or How MoMA explained Guernica to its audience); L'ecole des hautes etudes en sciences sociales; Artelogie; 10; 4-2017; 1-17
Compartir
Altmétricas