Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Arlego, Marcelo José Fabián
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Fanaro, Maria de Los Angeles
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2019-03-18T18:02:49Z
dc.date.issued
2017-06
dc.identifier.citation
Arlego, Marcelo José Fabián; Fanaro, Maria de Los Angeles; Light and matter diffraction from the unified viewpoint of Feynman?s Sum of all Paths; Erciyes University;; European Journal of Physics Education; 8; 6-2017; 16-26
dc.identifier.issn
1309-7202
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/71879
dc.description.abstract
In this work, we present a pedagogical strategy to describe the diffraction phenomenon based on a didactic adaptation of the Feynman?s path integrals method, which uses only high school mathematics. The advantage of our approach is that it allows to describe the diffraction in a fully quantum context, where superposition and probabilistic aspects emerge naturally. Our method is based on a time-independent formulation, which allows modelling the phenomenon in geometric terms and trajectories in real space, which is an advantage from the didactic point of view. A distinctive aspect of our work is the description of the series of transformations and didactic transpositions of the fundamental equations that give rise to a common quantum framework for light and matter. This is something that is usually masked by the common use, and that to our knowledge has not been emphasized enough in a unified way. Finally, the role of the superposition of nonclassical paths and their didactic potential are briefly mentioned.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Erciyes University;
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Light
dc.subject
Matter
dc.subject
Difraction
dc.subject
Feynman
dc.subject
Method
dc.subject.classification
Astronomía
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias Físicas
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Light and matter diffraction from the unified viewpoint of Feynman?s Sum of all Paths
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2019-03-11T15:10:24Z
dc.journal.volume
8
dc.journal.pagination
16-26
dc.journal.pais
Turquía
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Arlego, Marcelo José Fabián. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina
dc.description.fil
Fil: Fanaro, Maria de Los Angeles. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina
dc.journal.title
European Journal of Physics Education
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.20308/ejpe.v8i2.164
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.eu-journal.org/index.php/EJPE/article/view/164
Archivos asociados