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dc.contributor.author
Espinosa, Gonzalo Eduardo  
dc.date.available
2018-10-18T17:09:44Z  
dc.date.issued
2016-05  
dc.identifier.citation
Espinosa, Gonzalo Eduardo; On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition; Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés; Argentinian Journal of Applied Linguistics; 4; 1; 5-2016; 5-22  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/62709  
dc.description.abstract
This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners.  
dc.description.abstract
El objetivo de este artículo es dar cuenta de las distintas descripciones del ritmo del habla en las lenguas del mundo. Se abordan tres aspectos principales en la literatura sobre ritmo basados en una descripción impresionista, una explicación fonológica, y la implementación de métricas para medir el habla cuantitativamente. Se discuten algunos estudios relevantes sobre el ritmo en L1 con el fin de conocer los distintos intentos de hacer una categorización de las lenguas y de describir la variación lingüística. Asimismo, la comparación del ritmo germánico y románico lleva al análisis del habla no–nativa con implicancias al momento de enseñar y aprender la prosodia de una L2, específicamente en la adquisición del ritmo inglés por hablantes nativos de español.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Speech Rhythm  
dc.subject
L1  
dc.subject
L2  
dc.subject
English  
dc.subject
Spanish  
dc.subject
Formación Docente  
dc.subject
Práctica Reflexiva  
dc.subject
Aprendizaje Cognitivo  
dc.subject.classification
Estudios Generales del Lenguaje  
dc.subject.classification
Lengua y Literatura  
dc.subject.classification
HUMANIDADES  
dc.title
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2018-10-04T16:21:05Z  
dc.identifier.eissn
2314-3576  
dc.journal.volume
4  
dc.journal.number
1  
dc.journal.pagination
5-22  
dc.journal.pais
Argentina  
dc.journal.ciudad
Córdoba  
dc.description.fil
Fil: Espinosa, Gonzalo Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina. Universidad Nacional del Comahue; Argentina  
dc.journal.title
Argentinian Journal of Applied Linguistics  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/Espinosa.html  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/EspinosaAJALVol4(1).pdf