Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Scheuer, Nora
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Santamaria, Flavia Irene
dc.contributor.author
Echenique, Mónica Haydée
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2018-09-17T15:23:14Z
dc.date.issued
2017-07
dc.identifier.citation
Scheuer, Nora; Santamaria, Flavia Irene; Echenique, Mónica Haydée; Exploring children's thinking with and about numbers from a resources-based approach; Routledge; Early Child Development and Care; 187; 7; 7-2017; 1123-1137
dc.identifier.issn
1476-8275
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/59852
dc.description.abstract
The aim of this study is to achieve a deeper understanding of the repertoire of cognitive resources children can display in the process of learning numbers. Forty-two children attending Age 4 Kindergarten Class or Year-One in Argentina were individually interviewed, based on a semi-structured script requiring them to represent definite and indefinite quantities orally and notationally. Children's responses throughout the interview were categorized according to Scope of conventional knowledge, Non-conventional responses, Playfulness and Progress. Results of a series of Classification Analyses showed three main classes, which capture the tension between using what is known and exploring novelties in order to represent numerical meanings.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Routledge
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Children
dc.subject
Cognitive Resources
dc.subject
Number
dc.subject
Playfulness
dc.subject
Zone of Proximal Development
dc.subject.classification
Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Exploring children's thinking with and about numbers from a resources-based approach
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2018-09-14T14:03:03Z
dc.journal.volume
187
dc.journal.number
7
dc.journal.pagination
1123-1137
dc.journal.pais
Reino Unido
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Scheuer, Nora. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad Nacional del Comahue. Centro Regional Universitario Bariloche; Argentina
dc.description.fil
Fil: Santamaria, Flavia Irene. Universidad Nacional del Comahue. Centro Regional Universitario Bariloche; Argentina
dc.description.fil
Fil: Echenique, Mónica Haydée. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias de la Educación; Argentina
dc.journal.title
Early Child Development and Care
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://dx.doi.org/10.1080/03004430.2016.1157789
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03004430.2016.1157789
Archivos asociados