Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Albarracin, Ana Lia
dc.contributor.author
Farfan, Fernando Daniel
dc.contributor.author
Coletti, Marcos Antonio
dc.contributor.author
Teruya, Pablo Yoshin
dc.contributor.author
Felice, Carmelo Jose
dc.date.available
2018-06-29T14:43:08Z
dc.date.issued
2016-09
dc.identifier.citation
Albarracin, Ana Lia; Farfan, Fernando Daniel; Coletti, Marcos Antonio; Teruya, Pablo Yoshin; Felice, Carmelo Jose; Electrophysiology for biomedical engineering students: A practical and theoretical course in animal electrocorticography; American Physiological Society; Advances In Physiology Education; 40; 3; 9-2016; 402-409
dc.identifier.issn
1043-4046
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/50601
dc.description.abstract
The major challenge in laboratory teaching is the application of abstract concepts in simple and direct practical lessons. However, students rarely have the opportunity to participate in a laboratory that combines practical learning with a realistic research experience. In the Biomedical Engineering career, we offer short and optional courses to complement studies for students as they initiate their Graduation Project. The objective of these theoretical and practical courses is to introduce students to the topics of their projects. The present work describes an experience in electrophysiology to teach undergraduate students how to extract cortical information using electrocorticographic techniques. Students actively participate in some parts of the experience and then process and analyze the data obtained with different signal processing tools. In postlaboratory evaluations, students described the course as an exceptional opportunity for students interested in following a postgraduate science program and fully appreciated their contents.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
American Physiological Society
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Education
dc.subject
Electrocorticography
dc.subject
Processing
dc.subject
Biomedical Students
dc.subject.classification
Otras Ciencias Biológicas
dc.subject.classification
Ciencias Biológicas
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
dc.title
Electrophysiology for biomedical engineering students: A practical and theoretical course in animal electrocorticography
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2018-06-28T13:56:11Z
dc.identifier.eissn
1522-1229
dc.journal.volume
40
dc.journal.number
3
dc.journal.pagination
402-409
dc.journal.pais
Estados Unidos
dc.journal.ciudad
Bethesda
dc.description.fil
Fil: Albarracin, Ana Lia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina. Universidad Nacional de Tucuman. Facultad de Medicina. Departamento de Investigación. Cátedra de Neurociencia; Argentina
dc.description.fil
Fil: Farfan, Fernando Daniel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina
dc.description.fil
Fil: Coletti, Marcos Antonio. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina
dc.description.fil
Fil: Teruya, Pablo Yoshin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina
dc.description.fil
Fil: Felice, Carmelo Jose. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina
dc.journal.title
Advances In Physiology Education
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://advan.physiology.org/content/40/3?current-issue=y
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1152/advan.00073.2015
Archivos asociados