Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Albarracin, Ana Lia  
dc.contributor.author
Farfan, Fernando Daniel  
dc.contributor.author
Coletti, Marcos Antonio  
dc.contributor.author
Teruya, Pablo Yoshin  
dc.contributor.author
Felice, Carmelo Jose  
dc.date.available
2018-06-29T14:43:08Z  
dc.date.issued
2016-09  
dc.identifier.citation
Albarracin, Ana Lia; Farfan, Fernando Daniel; Coletti, Marcos Antonio; Teruya, Pablo Yoshin; Felice, Carmelo Jose; Electrophysiology for biomedical engineering students: A practical and theoretical course in animal electrocorticography; American Physiological Society; Advances In Physiology Education; 40; 3; 9-2016; 402-409  
dc.identifier.issn
1043-4046  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/50601  
dc.description.abstract
The major challenge in laboratory teaching is the application of abstract concepts in simple and direct practical lessons. However, students rarely have the opportunity to participate in a laboratory that combines practical learning with a realistic research experience. In the Biomedical Engineering career, we offer short and optional courses to complement studies for students as they initiate their Graduation Project. The objective of these theoretical and practical courses is to introduce students to the topics of their projects. The present work describes an experience in electrophysiology to teach undergraduate students how to extract cortical information using electrocorticographic techniques. Students actively participate in some parts of the experience and then process and analyze the data obtained with different signal processing tools. In postlaboratory evaluations, students described the course as an exceptional opportunity for students interested in following a postgraduate science program and fully appreciated their contents.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
American Physiological Society  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Education  
dc.subject
Electrocorticography  
dc.subject
Processing  
dc.subject
Biomedical Students  
dc.subject.classification
Otras Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Electrophysiology for biomedical engineering students: A practical and theoretical course in animal electrocorticography  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2018-06-28T13:56:11Z  
dc.identifier.eissn
1522-1229  
dc.journal.volume
40  
dc.journal.number
3  
dc.journal.pagination
402-409  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
Bethesda  
dc.description.fil
Fil: Albarracin, Ana Lia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina. Universidad Nacional de Tucuman. Facultad de Medicina. Departamento de Investigación. Cátedra de Neurociencia; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Farfan, Fernando Daniel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Coletti, Marcos Antonio. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Teruya, Pablo Yoshin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Felice, Carmelo Jose. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas. Universidad Nacional de Tucumán. Instituto Superior de Investigaciones Biológicas; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Bioingeniería. Laboratorio de Medios e Interfases; Argentina  
dc.journal.title
Advances In Physiology Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://advan.physiology.org/content/40/3?current-issue=y  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1152/advan.00073.2015