Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Soler, Marta Viviana  
dc.date.available
2016-02-29T19:47:02Z  
dc.date.issued
2014-12  
dc.identifier.citation
Soler, Marta Viviana; Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy; Universidad de Alcalá; Encuentro - Revista de Investigación e Innovación en la Clase de Idiomas; 23; 12-2014; 142-151  
dc.identifier.issn
1989-0796  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/4548  
dc.description.abstract
The immediate need of non-English speaking advanced university students, young fellows and young researchers to read literature in English urges the teaching of selective reading of a variety of academic and highly-advanced scientific texts within the framework of English as a foreign language, particularly English for Specific and Academic Purposes. The aim of this work is to analyze one possible operationalization of an expeditious reading strategy through the reading of highly advanced scientific titles of research papers in terms of cause-effect relationships, as this is as important and necessary as reading abstracts for fast tracking relevant data. Because of the scarce literature available on this topic, our analysis is prudently restricted to a small set of title samples. Still, the strength of our observations lie in that scientific titles demonstrate to be very useful authentic sample material in the field of reading pedagogy, this being an issue neither fully explored nor exploited to date.  
dc.description.abstract
Frente a la necesidad de lectura de textos especializados en inglés que tienen los alumnos universitarios avanzados, becarios e investigadores jóvenes no hablantes de dicha lengua, la enseñanza de lectura selectiva de material académico y científico en el marco del Inglés con Fines Específicos y Académicos debe ser prioridad en dicho campo. El objetivo de este trabajo es reflexionar sobre una estrategia innovadora de lectura expeditiva de títulos científicos muy especializados en términos de relaciones causa-efecto para ayudar a identificar datos relevantes de un trabajo científico. Debido a los pocos estudios realizados hasta ahora sobre este tema, nuestras reflexiones se restringen a un reducido número de títulos y aspiran a servir de punto de partida para estudios posteriores. El principal valor de este trabajo radica en mostrar que los títulos científicos son material auténtico muy útil para el campo de la pedagogía de la lectura.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Universidad de Alcalá  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/  
dc.subject
Titles  
dc.subject
Scientific Discourse  
dc.subject
Reading  
dc.subject.classification
Lingüística  
dc.subject.classification
Lengua y Literatura  
dc.subject.classification
HUMANIDADES  
dc.title
Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2016-03-30 10:35:44.97925-03  
dc.journal.volume
23  
dc.journal.pagination
142-151  
dc.journal.pais
España  
dc.description.fil
Fil: Soler, Marta Viviana. Consejo Nacional de Investigaciones Cientificas y Tecnicas. Centro Cientifico Tecnol.conicet - Bahia Blanca. Instituto de Invest.bioquimicas Bahia Blanca (i); Argentina. Universidad Nacional del Sur; Argentina  
dc.journal.title
Encuentro - Revista de Investigación e Innovación en la Clase de Idiomas  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.encuentrojournal.org/textcit.php?textdisplay=477