Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Ferrer Monti, Roque Ignacio  
dc.contributor.author
Alfei Palloni, Joaquin Matías  
dc.contributor.author
Mugnaini, Matías  
dc.contributor.author
Bueno, Adrián Marcelo  
dc.contributor.author
Beckers, Tom  
dc.contributor.author
Urcelay, Gonzalo Pablo  
dc.contributor.author
Molina, Víctor Alejandro  
dc.date.available
2018-03-16T13:07:35Z  
dc.date.issued
2017-08  
dc.identifier.citation
Ferrer Monti, Roque Ignacio; Alfei Palloni, Joaquin Matías; Mugnaini, Matías; Bueno, Adrián Marcelo; Beckers, Tom; et al.; A comparison of behavioral and pharmacological interventions to attenuate reactivated fear memories; Cold Spring Harbor Lab Press; Learning & Memory (Cold Spring Harbor, N.Y.); 24; 8; 8-2017; 369-374  
dc.identifier.issn
1072-0502  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/39059  
dc.description.abstract
Two experiments using rats in a contextual fear memory preparation compared two approaches to reduce conditioned fear: (1) pharmacological reconsolidation blockade and (2) reactivation-plus-extinction training. In Experiment 1, we explored different combinations of reactivation-plus-extinction parameters to reduce conditioned fear and attenuate reacquisition. In Experiment 2, memory reactivation was followed by extinction training or administration of midazolam (MDZ) (vs. vehicle) to reduce conditioned fear and attenuate spontaneous recovery. We found both treatments to be equally effective in both experiments. This study suggests that parameters leading to memory destabilization during reactivation are critical to observe long-lasting effects of MDZ or reactivation plus extinction.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Cold Spring Harbor Lab Press  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Reconsolidation  
dc.subject
Contextual Fear Memory  
dc.subject
Reactivation Extinction  
dc.subject
Midazolam  
dc.subject.classification
Otras Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
A comparison of behavioral and pharmacological interventions to attenuate reactivated fear memories  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2017-09-29T16:44:25Z  
dc.identifier.eissn
1549-5485  
dc.journal.volume
24  
dc.journal.number
8  
dc.journal.pagination
369-374  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
Nueva York  
dc.description.fil
Fil: Ferrer Monti, Roque Ignacio. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Psicología. Laboratorio de Psicología Experimental; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Alfei Palloni, Joaquin Matías. Katholikie Universiteit Leuven; Bélgica  
dc.description.fil
Fil: Mugnaini, Matías. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Psicología. Laboratorio de Psicología Experimental; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. Instituto de Investigaciones Bioquímicas de Buenos Aires. Fundación Instituto Leloir. Instituto de Investigaciones Bioquímicas de Buenos Aires; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Bueno, Adrián Marcelo. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Psicología. Laboratorio de Psicología Experimental; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Beckers, Tom. Katholikie Universiteit Leuven; Bélgica  
dc.description.fil
Fil: Urcelay, Gonzalo Pablo. University of Leicester; Reino Unido  
dc.description.fil
Fil: Molina, Víctor Alejandro. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Farmacología Experimental de Córdoba. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Químicas. Instituto de Farmacología Experimental de Córdoba; Argentina  
dc.journal.title
Learning & Memory (Cold Spring Harbor, N.Y.)  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://learnmem.cshlp.org/content/24/8/369.abstract  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1101/lm.045385.117