Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Perceptual learning effect on decision and confidence thresholds

Solovey, GuillermoIcon ; Shalóm, Diego EdgarIcon ; Pérez Schuster, VerónicaIcon ; Sigman, MarianoIcon
Fecha de publicación: 10/2016
Editorial: Elsevier
Revista: Consciousness and Cognition
ISSN: 1053-8100
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Neurociencias

Resumen

Practice can enhance of perceptual sensitivity, a well-known phenomenon called perceptual learning. However, the effect of practice on subjective perception has received little attention. We approach this problem from a visual psychophysics and computational modeling perspective. In a sequence of visual search experiments, subjects significantly increased the ability to detect a “trained target”. Before and after training, subjects performed two psychophysical protocols that parametrically vary the visibility of the “trained target”: an attentional blink and a visual masking task. We found that confidence increased after learning only in the attentional blink task. Despite large differences in some observables and task settings, we identify common mechanisms for decision-making and confidence. Specifically, our behavioral results and computational model suggest that perceptual ability is independent of processing time, indicating that changes in early cortical representations are effective, and learning changes decision criteria to convey choice and confidence.
Palabras clave: Confidence , Perceptual Learning , Signal Detection Theory , Subjective Awareness , Visual Psychophysics
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 2.303Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/38704
URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1053810016302422
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.concog.2016.08.010
Colecciones
Articulos(IFIBA)
Articulos de INST.DE FISICA DE BUENOS AIRES
Articulos(IFIBYNE)
Articulos de INST.DE FISIOL., BIOL.MOLECULAR Y NEUROCIENCIAS
Articulos(OCA CIUDAD UNIVERSITARIA)
Articulos de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Solovey, Guillermo; Shalóm, Diego Edgar; Pérez Schuster, Verónica; Sigman, Mariano; Perceptual learning effect on decision and confidence thresholds; Elsevier; Consciousness and Cognition; 45; 10-2016; 24-36
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES