Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Childhoods and play: Facebook, exhibition and competition

Duek, Sara CarolinaIcon
Fecha de publicación: 07/2014
Editorial: Université de Toulouse
Revista: French Journal for Media Research
ISSN: 2264-4733
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Periodismo

Resumen

 
L'objectif de ce document vise à explorer les relations entre le jeu et les enfants dans le contexte contemporain. L'article considère le jeu d'enfants comme pratique significative à partir des nouvelles technologies de l'information et de la communication. Comme les enfants associent Facebook aux jeux, Facebook représente le point central de cet article. Nous traitons les jeux auxquels les enfants jouent, les articulations les plus appropriées entre les enfants, la socialisation et Facebook. Nous proposons d'entrer dans l'univers où les enfants, les représentations, les médias et les adultes entrent en relation. Nous analysons Facebook comme la plate-forme contemporaine la plus importante à partir de laquelle la socialisation, l'exposition et la concurrence sont construites par les enfants.
 
The objective of this paper is to explore the relationship between games, play and children in the contemporary context. The article begins with the consideration of children’s play as a meaningful practice focussing on new technologies of information and communication. Along the research, Facebook was identified as the most important place that children associated with games. That is why, the role that Facebook “plays” is one of the most important focusses of this paper: the uses that our informants report of the most used social network, the games they play and the most relevant articulations between children, socialization and Facebook. It is not our objective to analyse games thoroughly (we will analyse “Farmville” briefly), but to enter the universe in which children, representations, media and adults are related and intertwined. And in this path, we will analyse Facebook as the most important contemporary platform from which socialization, exhibition and competition are built by children as the main subjects of our research.
 
Palabras clave: Facebook , Children , Play , Games
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 492.8Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution 2.5 Unported (CC BY 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/35762
URL: http://frenchjournalformediaresearch.com/index.php?id=397
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Duek, Sara Carolina; Childhoods and play: Facebook, exhibition and competition; Université de Toulouse; French Journal for Media Research; 1; 2; 7-2014; 1-13
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES