Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

An analysis of intercultural bilingual education in Argentina

Hecht, Ana CarolinaIcon
Fecha de publicación: 04/2014
Editorial: Emerald
Revista: Journal for Multicultural Education
ISSN: 2053-535X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

PURPOSE: The purpose of this article is to assess the state of affairs of intercultural bilingual education (IBE) policies in Argentina. IBE encompasses educational proposals designed to address the specific needs of ethnolinguistic minorities. DESIGN/METHODOLOGY/APPROACH: The article is divided into three parts and methodologically analyzes different types of materials (national legislation, bibliography and personal research experiences). FINDINGS: In the first section, the educational policies on cultural and linguistic diversity are contextualized historically. Later, IBE is defined considering five main characteristics (the neoliberal compensatory education policy, educational decentralization/regionalization, the educational category of the system, linguistic goals and teacher profiles). Finally, the conclusions list the challenges, goals that have yet to be achieved and the future perspectives of this educational policy. ORIGINALITY/VALUE: This article contributes to the field of studies on diversity in the schooling of ethnically different groups.
Palabras clave: Educational Policy , Diversity , Regionalization , Inequality , Education , Argentina , Decentralization , Intercultural , Ethnolinguistic Minorities , Intercultural Bilingual Education , Teacher Profiles , Neoliberal
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 99.92Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/35275
DOI: http://dx.doi.org/10.1108/JME-12-2013-0036
URL: http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/JME-12-2013-0036
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Hecht, Ana Carolina; An analysis of intercultural bilingual education in Argentina; Emerald; Journal for Multicultural Education; 8; 2; 4-2014; 70-80
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES