Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Shared learning and participatory evaluation: The sistematización approach to assess development interventions

Tapella, Esteban; Rodriguez Bilella, Pablo DanielIcon
Fecha de publicación: 01/2014
Editorial: Sage Publications
Revista: Evaluation
ISSN: 1356-3890
e-ISSN: 1461-7153
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

The sistematización approach is a multi-stakeholder strategy to assess development interventions with emphasis on the lessons learned. Apart from briefly highlighting sistematización roots in Latin America, as well as its similarities with other evaluation streams, the article concentrates mainly on the concept and method of sistematización itself, its scope and limitations. Recognizing that there are several approaches to systematize development interventions, the article introduces a basic ‘method’. In the final section, it is argued that introducing this endogenous approach from Latin America may serve as an additional brick in building the evaluation field in this and other regions of the world.
Palabras clave: Evaluation , Sistematización , Learning , Development , Latin America , Multi-Stakeholders , Participatory Approach
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 5.563Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/34161
URL: http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1356389013516055
DOI: http://dx.doi.org/10.1177/1356389013516055
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Tapella, Esteban; Rodriguez Bilella, Pablo Daniel; Shared learning and participatory evaluation: The sistematización approach to assess development interventions; Sage Publications; Evaluation; 20; 1; 1-2014; 115-133
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES