Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Yomha Cevasco, Jazmin  
dc.contributor.author
Broek, Paul van den  
dc.date.available
2017-11-23T17:29:58Z  
dc.date.issued
2013-12  
dc.identifier.citation
Yomha Cevasco, Jazmin; Broek, Paul van den; Studies on the establishment of connections among spoken statements: what can they contribute to the promotion of students’ construction of a coherent discourse representation?; Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid; Psicología Educativa; 19; 2; 12-2013; 67-74  
dc.identifier.issn
2174-0526  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/28887  
dc.description.abstract
The aim of this article is to provide an overview of how the establishment of discourse connections among spoken statements has been studied by approaches to discourse analysis and psycholinguistic studies, in order to highlight what variables appear to be important for understanding how comprehension of spoken discourse can be facilitated. The consideration of discourse analysis approaches allows us to think about the role of the establishment of discourse connections among speech acts in the classroom, the uses of contextualization cues by bilingual students, the identification of social and cultural notions in teachers’ discourse, and the interactional effects of teachers’ interventions. Preliminary psycholinguistic studies contribute to our understanding of the role of establishing causal connections and integrating adjacent statements through the presence of discourse markers in the comprehension of spoken discourse by college students. The results of these approaches and studies provide insight into students’ comprehension of classroom discourse, and hold the potential for implications for instruction.  
dc.description.abstract
El propósito de este artículo es realizar un recorrido a través de enfoques de análisis del discurso y estudios de psicolingüística que han investigado el establecimiento de conexiones entre enunciados hablados, a fin de destacar las variables que parecen ser centrales para facilitar la comprensión. La consideración de los enfoques del análisis del discurso nos permitirán pensar acerca del rol del establecimiento de conexiones entre actos del lenguaje en el aula, las funciones de las claves de contextualización, la identificación de las nociones sociales y culturales en el discurso de los profesores, los efectos de las intervenciones de los profesores en la interacción con los estudiantes. Los estudios preliminares de psicolingüística contribuirán a nuestra comprensión del rol del establecimiento de conexiones causales e integración de enunciados adyacentes a través de marcadores del discurso por parte de estudiantes universitarios. La consideración de estos enfoques y estudios nos ayudarán a pensar acerca de las contribuciones que sus propuestas y métodos pueden hacer al enriquecimiento de nuestro entendimiento de cómo los estudiantes comprenden el discurso producido durante las clases.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/  
dc.subject
Discourse Connections  
dc.subject
Spoken And Written Discourse  
dc.subject
Discourse Comprehension  
dc.subject
Reading And Education  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Studies on the establishment of connections among spoken statements: what can they contribute to the promotion of students’ construction of a coherent discourse representation?  
dc.title
Estudios acerca del establecimiento de conexiones entre enunciados hablados: ¿qué pueden contribuir a la promoción de la construcción de una representación coherente del discurso por parte de los estudiantes?  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2017-11-23T13:49:45Z  
dc.journal.volume
19  
dc.journal.number
2  
dc.journal.pagination
67-74  
dc.journal.pais
España  
dc.journal.ciudad
Madrid  
dc.description.fil
Fil: Yomha Cevasco, Jazmin. Universidad de Buenos Aires; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Broek, Paul van den. Leiden University; Países Bajos  
dc.journal.title
Psicología Educativa  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1016/S1135-755X(13)70012-5  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1135755X13700125