Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Basic Psychological Needs and Psychological Capital as Predictors of Academic Engagement in Students

Schönfeld, Fátima SoledadIcon ; Mesurado, Maria BelenIcon
Fecha de publicación: 07/2025
Editorial: Routledge
Revista: Research in Human Development
ISSN: 1542-7609
e-ISSN: 1542-7617
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

The aim was to analyze the ability of basic psychological needs and psychological capital to predict academic engagement in secondary school students through a longitudinal study. The sample consisted of adolescents of Entre Ríos, Argentina. Self-reports were used Path analysis was conducted to assess the relationships among basic psychological needs (time 1), psychological capital (time 2), and academic engagement (time 3). The results indicated that basic psychological needs predict psychological capital and that psychological capital predicts engagement. While no direct effect of psychological needs on engagement was found, there is an indirect influence that is mediated by psychological capital.
Palabras clave: BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS , PSYCHOLOGICAL CAPITAL , ENGAGEMENT , STUDENTS
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 709.7Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/268055
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15427609.2025.2524295
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/15427609.2025.2524295
Colecciones
Articulos(CCT - SANTA FE)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - SANTA FE
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Schönfeld, Fátima Soledad; Mesurado, Maria Belen; Basic Psychological Needs and Psychological Capital as Predictors of Academic Engagement in Students; Routledge; Research in Human Development; 7-2025; 1-17
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES