Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Cognitive-behavioural interventions for atte ntion deficithyperactivity disorder (ADHD) in adults

Lopez, Pablo Luis; Torrente, Fernando Manuel; Ciapponi, AgustínIcon ; Lischinsky, Alicia Graciela; Cetkovich Bakmas, Marcelo; Rojas, Juan Ignacio; Romano, Marina; Manes, Facundo FranciscoIcon
Fecha de publicación: 11/2013
Editorial: Wiley
Revista: Cochrane Database of Systematic Reviews (Online: Update Software)
ISSN: 1469-493X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

According to the Diagnostic and Statistical Manual for MentalDisorders (DSM-IV-TR), attention deficit hyperactivity disorder(ADHD) is a developmental condition characterised by symptomsof inattention, hyperactivity and impulsivity (APA 2000). Usingthese criteria, ADHD can be divided into three types: combinedtype, predominantly inattentive type and predominantly hyperactive-impulsive type. The International Classification of Diseases(ICD-10) offers a similar definition for hyperkinetic disorders(WHO 1992). Along with these threemain symptomatic clusters,people with ADHD also present with deficits in executive functions,behaviour and emotion regulation, and motivation (Brown2000; Wender 2001; Davidson 2008; Torrente 2011). There is ahigh prevalence of comorbid disorders, estimated at 50% to 75%(Kessler 2006), including anxiety, depression and substance abuse(Biederman 1993; Murphy 1996). Epidemiological studies estimatethat the prevalence of ADHD is around 5% in childhood(Polanczyk 2007) and approximately 2.5% in adulthood (Simon2009).
Palabras clave: Adhd , Protocol , Intervention , Cognitive
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 214.7Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/26641
DOI: http://dx.doi.org/10.1002/14651858
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD010840/abstract
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Lopez, Pablo Luis; Torrente, Fernando Manuel; Ciapponi, Agustín; Lischinsky, Alicia Graciela; Cetkovich Bakmas, Marcelo; et al.; Cognitive-behavioural interventions for atte ntion deficithyperactivity disorder (ADHD) in adults; Wiley; Cochrane Database of Systematic Reviews (Online: Update Software); 11; 11-2013; 1-15; CD010840
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES