Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Educación sostenible y salud humana en la sociedad: reflexiones sobre la influencia de la química verde pospandemia

Título: Sustainable Education And Human Health In Society: Reflections On The Influence Of Green Chemistry Post-Pandemic
Arreche, RominaIcon ; Vazquez, Patricia GracielaIcon
Fecha de publicación: 09/2024
Editorial: Sociedade Brasileira de Química
Revista: Química Nova
ISSN: 0100-4042
e-ISSN: 1678-7064
Idioma: Español
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

The objective of this work is to add the serious inconveniences that the pandemic brought with the social difficulties in education and health. Important institutions generated the 2030 Agenda that contains Sustainable DevelopmentGoals to be implemented in the period 2016-2030. These 17 objectives have been outlined to encompass the wide range of societal challenges, such as economic and environmental, that influence social communities (family, school). This work will focus on Sustainable Development Goals 3 and 4, respectively, which can only be met if citizens take into their hands the education that plays an important role in having a healthy life. This will consider the teaching and learning of sustainable chemistry in social contexts such as the classroom, the family, the links between students and teachers that cause diseases. The regrouping of students according to the work levels achieved during the crisis or the development of personalized proposals to intensify work processes is valid. This leads to living with decisions that will have good or bad results, which is why each region has different responses to the crisis experienced.
Palabras clave: sustainable education , social systems , human health , post-pandemic , ODS 3 and 4
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 2.340Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/264945
URL: https://quimicanova.sbq.org.br/
DOI: http://dx.doi.org/10.21577/0100-4042.20240060
URL: https://quimicanova.sbq.org.br/default.asp?ed=342
Colecciones
Articulos(CINDECA)
Articulos de CENTRO DE INV EN CS.APLICADAS "DR.JORGE J.RONCO"
Citación
Arreche, Romina; Vazquez, Patricia Graciela; Educación sostenible y salud humana en la sociedad: reflexiones sobre la influencia de la química verde pospandemia; Sociedade Brasileira de Química; Química Nova; 47; 10; 9-2024; e-20240060; 1-8
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES