Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Schooling, social inequalities and (dis)affects: enriching the sociological gaze

Nobile, MarianaIcon ; Tarabini, Aina
Fecha de publicación: 02/2025
Editorial: Bristol University Press
Revista: Emotions and Society
e-ISSN: 2631-6900
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Sociología

Resumen

Despite this inescapable feature of the school experience, the emotional impact of schooling has been under-theorised in both the sociology of education and the sociology of emotions. This special section in Emotions and Society aims to consolidate a line of inquiry that takes advantage of the conceptual tools developed in these sociological fields to more precisely understand the implications of emotions and, affects on educational practices and processes. The following four articles contribute to understanding the role of emotions, affects and care in schools, particularly in shaping educational experiences, relationships and opportunities, and the (re)production of educational inequalities. In doing so, it aims to address and fill some gaps identified in existing research.
Palabras clave: SOCIOLOGÍA DE LAS EMOCIONES , EDUCACIÓN , EMOCIONES , DESIGUALDADES
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 262.5Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/264389
URL: https://bristoluniversitypressdigital.com/view/journals/emsoc/7/1/article-p3.xml
DOI: http://dx.doi.org/10.1332/26316897Y2025D000000057
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Nobile, Mariana; Tarabini, Aina; Schooling, social inequalities and (dis)affects: enriching the sociological gaze; Bristol University Press; Emotions and Society; 7; 1; 2-2025; 3-12
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES