Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Didactics of science in Latin America

Título del libro: Rethinking science education in Latin America: Diversity and equity for Latin-American students in science education

Aduriz Bravo, AgustinIcon
Otros responsables: Marzábal, Ainoa; Merino, Cristian
Fecha de publicación: 2024
Editorial: Springer
ISBN: 978-3-031-52829-3
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

It seems then a very appropriate moment to look back at our own academicfield (cf. Jenkins, 2000), which I will name with the technically precise label of“didactics of science” –coming from the ancient Greek verb didáskein, “to teach”.I will understand the didactics of science (and it should be noted here that “science”refers to natural or experimental sciences) as the scientific discipline “dealing withthe basic questions of why, what, and how to teach science to whom, in all itsaspects” (Lijnse, 2010: 128). I will prefer this nomenclature –very much extended,though not completely dominant, in our continent– in front of the usual term“science education”, much more employed in English, which has the ambiguity ofreferring both to practice and to research (Adúriz-Bravo, 1999/2000).
Palabras clave: DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS , AMÉRICA LATINA , CONSTITUCIÒN DEL CAMPO , LÍNEAS DE TRABAJO
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 305.8Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/261794
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-52830-9_18
Colecciones
Capítulos de libros(OCA CIUDAD UNIVERSITARIA)
Capítulos de libros de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Citación
Aduriz Bravo, Agustin; Didactics of science in Latin America; Springer; 2024; 349-370
Compartir

Items relacionados

Mostrando titulos relacionados por título, autor y tema.

  • Capítulo de Libro Metacognition and Self-Regulation in Science Learning
    Título del libro: Rethinking Science Education in Latin-America: Diversity and Equity for Latin American Students in Science Education
    Pérez, Gastón Mariano ; Gonzalez Galli, Leonardo Martin - Otros responsables: Marzabal, Ainoa Merino, Cristian - (Springer, 2024)
Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES