Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Premature dropout from Psychotherapy and Helping Skills: An empirical study

Título: Terminación prematura en psicoterapia y habilidades de ayuda: un estudio empírico
Santángelo, Pablo Rafael; Conde, Karina NataliaIcon ; Mangini, Carlina Belen; Montes, Silvana AndreaIcon
Fecha de publicación: 12/2024
Editorial: Universidad Peruana Unión
Revista: Revista Científica de Ciencias de la Salud
ISSN: 2306-0603
e-ISSN: 2411-0094
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

Objective: to evaluate the relationship between the self-perception oftherapeutic skills and the premature termination of treatments.Additionally, to assess whether there are differences among therapistsregarding dropout rates and the stage of treatment where dropout is mostcommon. Methodology: a longitudinal study with an initial clinical sampleof N = 188 patients. Therapists were administered the Counselor ActivitySelf-Efficacy Scales (CASES). A univariate descriptive analysis wasconducted on the characteristics of the therapists and, separately, thepatients. Generalized estimating equations with a binomial family, logisticlink, and exchangeable correlation matrix were used to predict dropoutrates. Results: insight skills increased the likelihood of continuingpsychotherapy by 8%, exploration by 10%, and action by 18%. There wereno significant differences between therapists and patients who droppedout during the initial sessions. Conclusion: the self-perception oftherapeutic skills such as insight, exploration, and action increases theprobability of continuity in psychotherapy, although no significantdifferences were observed in early dropout rates between therapists andpatients.
Palabras clave: PSYCHOTHERAPY , THERAPEUTIC SKILLS , CONTINUITY , DROPOUT
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 161.7Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/261521
URL: https://rccs.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/2083
DOI: http://dx.doi.org/10.17162/rccs.v17i2.2083
Colecciones
Articulos(IPSIBAT)
Articulos de INSTITUTO DE PSICOLOGIA BASICA, APLICADA Y TECNOLOGIA
Citación
Santángelo, Pablo Rafael; Conde, Karina Natalia; Mangini, Carlina Belen; Montes, Silvana Andrea; Premature dropout from Psychotherapy and Helping Skills: An empirical study; Universidad Peruana Unión; Revista Científica de Ciencias de la Salud; 17; 2; 12-2024; 11-19
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES