Artículo
Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
Fecha de publicación:
11/2024
Editorial:
North Carolina State University. Department of Wood and Paper Science
Revista:
Bioresources
ISSN:
1930-2126
Idioma:
Inglés
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
Sustainable aviation fuels (SAF) are alternatives to fossil fuels produced from biological or non-fossil feedstocks to reduce greenhouse gas emissions. In the alcohol-to-jet (ATJ) route, alcohol (ethanol, isobutanol, or butanol) dehydration is the key conversion step to create long-chain hydrocarbons. In this context, this Editorial deals with the ethanol-to-ethylene-to-jet route (EEJ) technology and challengesfor producing SAF from lignocellulosic biomass waste (LCBW).
Palabras clave:
Lignocellulosic biomass
,
Bioethanol dehydration
,
Catalyst
,
Bio-jet fue
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(IMAM)
Articulos de INST.DE MATERIALES DE MISIONES
Articulos de INST.DE MATERIALES DE MISIONES
Citación
Mendieta, Carolina Monica; Kruyeniski, Julia; Vallejos, María Evangelina; Area, Maria Cristina; Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?; North Carolina State University. Department of Wood and Paper Science; Bioresources; 20; 1; 11-2024; 11-14
Compartir
Altmétricas