Artículo
Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribución directa
Fecha de publicación:
12/2013
Editorial:
Böhlau Verlag GmbH & Co.KG
Revista:
Jahrbuch fur Geschichte Lateinamerikas
ISSN:
1438-4752
e-ISSN:
2194-3680
Idioma:
Español
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
The article explores the transition in financing elementary schools from the real y medio from the cajas de comunidad of Indian villages to direct contributions of the republican period in the southern valley of Toluca, Mexico. Both taxes were used to support schools, which allows us to explore changes and continuities between colonial and republican institutions. The paper seeks to articulate aspects of fiscal and education history. The analysis is based on sources collected in national and state archives as well as in a half a dozen municipal archives.
Palabras clave:
Historia Fiscal
,
Escuelas
,
Valle de Toluca
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(CCT - MAR DEL PLATA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - MAR DEL PLATA
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - MAR DEL PLATA
Citación
Bustamante Vismara, José Manuel Laureano; Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribución directa; Böhlau Verlag GmbH & Co.KG; Jahrbuch fur Geschichte Lateinamerikas; 50; 1; 12-2013; 211-235
Compartir
Altmétricas