Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A Learning Object Model for Chemistry Courses

Muñoz Arteaga, Jaime; Muñoz Lozano, Lea Yvonne; Velázquez Amador, César; Villalba Condori, Klinge Orlando; Aduriz Bravo, AgustinIcon
Fecha de publicación: 08/2023
Editorial: Institute of Electrical and Electronics Engineers
Revista: IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje
e-ISSN: 1932-8540
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

Currently, there are a large number of virtual learning objects (LOs) available to chemistry students and teachers. These LOs present interactive contents that complement the study of chemical phenomena in classrooms and laboratories. Given the diversity and heterogeneity of the educational contents addressed and the methods used by the available offer, the present work proposes a model to design and evaluate LOs, especially those that integrate simulation as a basic mechanism to support in particular practical activities. The simulation is proposed to help the student to put in practice chemical processes, prove the chemical model and validate theoretical concepts. A case study presents the structure of Biochemical courses composed of several LO’s integrating the simulation mechanism. Finally, an evaluation instrument is proposed to identify how thesimulation mechanism supports practical activities offered in a learning object as part of a chemistry course.
Palabras clave: CHEMISTRY COURSES , LEARNING OBJECT , MODELING , SIMULATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 910.6Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/253896
URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/10201914/
DOI: http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2023.3301388
Colecciones
Articulos(OCA CIUDAD UNIVERSITARIA)
Articulos de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Citación
Muñoz Arteaga, Jaime; Muñoz Lozano, Lea Yvonne; Velázquez Amador, César; Villalba Condori, Klinge Orlando; Aduriz Bravo, Agustin; A Learning Object Model for Chemistry Courses; Institute of Electrical and Electronics Engineers; IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje; 18; 3; 8-2023; 219-225
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES