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dc.contributor.author
Bermejo, Talia  
dc.contributor.other
Dolinko, Silvia Esther  
dc.contributor.other
García Martínez, Pablo  
dc.date.available
2024-12-17T11:49:42Z  
dc.date.issued
2023  
dc.identifier.citation
Bermejo, Talia; El circuito expandido: Seoane en el mercado de arte; Consello da Cultura Galega; 2023; 106-135  
dc.identifier.isbn
978-84-17802-50-9  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/250771  
dc.description.abstract
En octubre de 1936, Luis Seoane vuelve a la Argentina desde Galicia, la tierra de sus padres donde residía desde niño. Cuando desembarca en Buenos Aires expulsado por la Guerra Civil ingresa en las redes tejidas por los exiliados. Allí se encontrarían numerosos gallegos como Arturo Cuadrado y Rafael Dieste, amigos desde Galicia al igual que Lorenzo Varela, por mencionar apenas a algunos de sus protagonistas. Redes que a su vez eran nutridas por intelectuales y artistas argentinos, por ejemplo, Luis Falcini y Domingo Viau, a quienes estaba unido por ideales y proyectos comunes; también coleccionistas y marchands ligados por los mismos intereses estéticos. Entre estos últimos, destacó Simón Scheimberg cuya amistad se prolongó a través de los años apoyada en visiones compartidas respecto del arte y la política. Seoane encontró en este abogado y coleccionista un interlocutor comprometido con la producción local que luego se transformaría en un benefactor de su generación. En tiempos de la Guerra Civil y en vísperas de la II Guerra Mundial, lo que aparecía como el nexo más fuerte a lo largo de estos vínculos fue la causa republicana, el frente contra los fascismos, las luchas antirracistas y antisemitas. En cuanto a los intereses estéticos, el arte moderno, más específicamente, la figuración que, en las primeras décadas del siglo XX recuperaba elementos de las vanguardias históricas, y cierto rechazo hacia las propuestas abstractas o concretas, constituyó un punto de coincidencia significativo aunque no excluyente en el marco de esta trama.Los vínculos de Seoane que se destacarán aquí conjugaron el compromiso político con el propósito de apoyar el arte argentino. A su vez, las convicciones democráticas ligadas al pensamiento de izquierdas reenvían hacia un escenario complejo en matices sociales y políticos. Me interesa centrar la atención en esa confluencia a fin de poner en foco algunos tramos significativos del recorrido de Seoane y observar el terreno en el que coinciden distintas trayectorias, ideales y proyectos. El propósito de este artículo consiste en analizar la labor del artista durante las décadas de 1940 y 1960 a partir de su inserción en los circuitos comerciales. Desde la II Guerra, el entramado solidario se recombinó a través de nuevas acciones que sumaron la intervención de galeristas y gestores, algunos recién llegados y otros con mayor experiencia en el campo. Entonces, el mercado artístico aparecía como parte de un horizonte expandido en el que se desempeñaron numerosos actores de cara a una mayor profesionalización de la práctica. También primó la intención de abrir espacios de venta y exhibición que a su vez funcionaron como núcleos de encuentro y canales de contacto que finalmente tendían a reactivar distintas zonas de la red. A partir de aquí, observaré ese circuito comercial y la comunidad de ideas que se constituyó en torno al mismo. El interés en profesionalizar la práctica al mismo tiempo que reflexionar acerca del lugar del artista señalaron dos ejes articuladores entre los objetivos de Seoane sobre los que se enfocará el trabajo.  
dc.description.abstract
En outubro de 1936, Luís Seoane volve a Arxentina desde Galicia, a terra dos seus pais, onde residía desde neno. Cando desembarca en Bos Aires escapando da Guerra Civil española, ingresa nas redes tecidas polos exiliados. Alí atoparíanse numerosos galegos como Arturo Cuadrado e Rafael Dieste, amigos desde Galicia, igual que Lorenzo Varela, por mencionar apenas algúns dos seus protagonistas. Esas redes eran nutridas pola súa vez por intelectuais e artistas arxentinos, por exemplo Luis Falcini e Domingo Viau, aos que Seoane estaba unido por ideais e proxectos comúns; tamén coleccionistas e marchands ligados polos mesmos intereses estéticos. Entre estes últimos, destacou Simón Scheimberg, cuxa amizade se prolongou a través dos anos, apoiada en visións compartidas respecto da arte e da política1 . Seoane atopou neste avogado e coleccionista un interlocutor comprometido coa produción local que logo se transformaría nun benfeitor da súa xeración. Nos tempos da Guerra Civil e nas vésperas da II Guerra Mundial, o que aparecía como nexo máis forte dentro destes vínculos foi a causa republicana, a fronte contra os fascismos, as loitas antirracistas e contra o antisemitismo. En canto aos intereses estéticos, a arte moderna constituíu un punto de coincidencia significativo (aínda que non excluínte) no marco desta trama; máis especificamente, compartiron o interese pola figuración que, nas primeiras décadas do século xx, recuperaba elementos das vangardas históricas e certo rexeitamento cara ás propostas abstractas ou concretas. Os vínculos de Seoane que se destacarán aquí conxugaron o compromiso político co propósito de apoiar a arte arxentina. Ao mesmo tempo, as conviccións democráticas ligadas ao pensamento de esquerdas reenvían cara a un escenario complexo en matices sociais e políticos. Interésame centrar a atención nesa confluencia co fin de poñer o foco nalgúns tramos significativos do percorrido de Seoane e observar o terreo en que coinciden diferentes traxectorias, ideais e proxectos. O propósito deste artigo consiste en analizar o labor do artista durante as décadas de 1940 e 1960, a partir da súa inserción nos circuítos comerciais de Bos Aires. Desde a II Guerra Mundial, a rede solidaria volveuse combinar a través de novas accións que sumaron a intervención de galeristas e xestores, algúns chegados recentemente e outros con maior experiencia no campo. Porén, o mercado artístico aparecía como parte dun horizonte expandido no que se desenvolveron numerosos actores de cara a unha maior profesionalización da práctica. Tamén primou a intención de abrir espazos de venda e exhibición que pola súa vez funcionaron como núcleos de encontro e canles de contacto que finalmente tendían a reactivar distintas zonas da rede. A partir de aquí, observaremos ese circuíto comercial e a comunidade de ideas que se constituíu en relación con este. O interese en profesionalizar a práctica ao mesmo tempo que reflexionar sobre o lugar do artista sinalou dous eixes articuladores entre os obxectivos de Seoane sobre os que se enfocará o traballo.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
spa  
dc.publisher
Consello da Cultura Galega  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
GALERÍAS  
dc.subject
MERCADO DE ARTE  
dc.subject
POLÍTICA  
dc.subject
COLECCIONISMO  
dc.subject.classification
Arte, Historia del Arte  
dc.subject.classification
Arte  
dc.subject.classification
HUMANIDADES  
dc.title
El circuito expandido: Seoane en el mercado de arte  
dc.title
O circuíto expandido: Seoane no mercado da arte  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart  
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro  
dc.date.updated
2024-11-22T16:07:48Z  
dc.journal.pagination
106-135  
dc.journal.pais
España  
dc.journal.ciudad
Santiago de Compostela  
dc.description.fil
Fil: Bermejo, Talia. Universidad Nacional de Tres de Febrero. Instituto de Investigaciones en Arte y Cultura "Dr. Norberto Griffa"; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://consellodacultura.gal/publicacion.php?id=4502  
dc.conicet.paginas
250  
dc.source.titulo
Materiales Seoane: Entre Galicia y Argentina