Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Larrosa, Juan Manuel Ceferino
dc.contributor.author
Meller, Leandro Matías
dc.contributor.author
Uriarte, Juan Ignacio
dc.contributor.author
Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román
dc.date.available
2024-11-28T10:57:31Z
dc.date.issued
2023-07-29
dc.identifier.citation
Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Meller, Leandro Matías; Uriarte, Juan Ignacio; Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román; Retail coffee pricing dynamics in Argentina; Springer; SN Business & Economics; 3; 8; 29-7-2023; 1-21
dc.identifier.issn
2662-9399
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/248850
dc.description.abstract
Our study examines the impact of diferent attributes on the dynamic pricing of retail cofee in Argentina. Cofee emerges as a special case of an imported commodity with increasing demand in the past years. We focus on weekly price changes given the prevailing infation, a context that alters relative price. The estimations associates price changes with attributes, cost, and time-related variables. At this time–frequency, estimations identify marketing practices prevailing in the sector. We use dynamic panel data models with instrumental variables dealing with endogeneity problems. Signifcant efects are detected in packaging, brand, grain, and variants on cofee pricing by undershooting or overshooting in price adjustments. We also detect weekly, monthly, and cycle efects (including the SARSCoV2 lockdown).
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Springer
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
COFFEE
dc.subject
PRICING
dc.subject
WEBSCRAPING
dc.subject
INFLATION
dc.subject
SEASONALITY
dc.subject
ARGENTINA
dc.subject.classification
Organización Industrial
dc.subject.classification
Economía y Negocios
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Retail coffee pricing dynamics in Argentina
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2024-11-27T09:50:45Z
dc.journal.volume
3
dc.journal.number
8
dc.journal.pagination
1-21
dc.journal.pais
Alemania
dc.journal.ciudad
Berlin
dc.description.fil
Fil: Larrosa, Juan Manuel Ceferino. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina
dc.description.fil
Fil: Meller, Leandro Matías. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina
dc.description.fil
Fil: Uriarte, Juan Ignacio. Hyperia Big Data; Argentina
dc.description.fil
Fil: Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román. Hyperia Big Data; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Derecho; Argentina
dc.journal.title
SN Business & Economics
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://link.springer.com/article/10.1007/s43546-023-00527-z
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1007/s43546-023-00527-z
Archivos asociados