Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Añino, María Magdalena
dc.contributor.author
Merino, Gabriela Alejandra
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Miyara, Alberto
dc.contributor.author
Perassi, Marisol
dc.contributor.author
Ravera, Emiliano Pablo
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Pita, Gustavo
dc.contributor.author
Waigandt, Diana
dc.date.available
2017-09-19T16:08:51Z
dc.date.issued
2013-10
dc.identifier.citation
Añino, María Magdalena; Merino, Gabriela Alejandra; Miyara, Alberto; Perassi, Marisol; Ravera, Emiliano Pablo; et al.; Early error detection: an action-research experience teaching vector calculus; Taylor & Francis; International Journal of Mathematical Education in Science and Technology; 45; 3; 10-2013; 378-395
dc.identifier.issn
1464-5211
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/24581
dc.description.abstract
This paper describes an action-research experience carried out with second year students at the School of Engineering of the National University of Entre Ríos, Argentina. Vector calculus students played an active role in their own learning process. They were required to present weekly reports, in both oral and written forms, on the topics studied, instead of merely sitting and watching as the teacher solved problems on the blackboard. The students were also asked to perform computer assignments, and their learning process was continuously monitored. Among many benefits, this methodology has allowed students and teachers to identify errors and misconceptions that might have gone unnoticed under a more passive approach.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor & Francis
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Engineering Mathematics Education
dc.subject
Error Detection
dc.subject
Action-Research
dc.subject.classification
Otras Matemáticas
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Matemáticas
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Early error detection: an action-research experience teaching vector calculus
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2017-09-13T16:08:59Z
dc.journal.volume
45
dc.journal.number
3
dc.journal.pagination
378-395
dc.journal.pais
Reino Unido
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Añino, María Magdalena. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Merino, Gabriela Alejandra. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Miyara, Alberto. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Perassi, Marisol. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Ravera, Emiliano Pablo. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Pita, Gustavo. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Waigandt, Diana. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.journal.title
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/0020739X.2013.837522
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0020739X.2013.837522
Archivos asociados