Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Graphical Representations of Kinematical Concepts: A Comparison of Teaching Strategies

Guidugli, Silvina Patricia; Fernández Gauna, Cecilia; Benegas, Julio CiroIcon
Fecha de publicación: 12/2005
Editorial: American Association of Physics Teachers
Revista: The Physics Teacher
ISSN: 0031-921X
e-ISSN: 1943-4928
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Biofísica

Resumen

Student difficulties with kinematics concepts and their representations by linear graphs are well known. Several specific learning difficulties have been identified and reported, mainly from studies at the introductory university physics level.1–4 In this paper we investigate the effectiveness of active learning strategies versus traditional instruction on the development of student understanding of kinematical concepts, and their graphical representations, by high school students. We also examine the retention of acquired kinematic concepts and whether it might be affected by subsequent (traditional) instruction.
Palabras clave: Kinematical , Teaching Strategies
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 453.6Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/240631
URL: https://pubs.aip.org/aapt/pte/article-abstract/43/6/334/274603/Graphical-Represe
DOI: http://dx.doi.org/10.1119/1.2033514
Colecciones
Articulos(IMASL)
Articulos de INST. DE MATEMATICA APLICADA DE SAN LUIS
Citación
Guidugli, Silvina Patricia; Fernández Gauna, Cecilia; Benegas, Julio Ciro; Graphical Representations of Kinematical Concepts: A Comparison of Teaching Strategies; American Association of Physics Teachers; The Physics Teacher; 43; 6; 12-2005; 334-337
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES