Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.date.available
2024-07-23T11:20:48Z  
dc.identifier.citation
Giovannetti, Federico; Pietto, Marcos Luis; Segretin, María Soledad; Lipina, Sebastián Javier; (2024): Tower of London: Problem Parameters and Error Analysis in 5-year-old children from unsatisfied Basic Needs Homes. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. (dataset). http://hdl.handle.net/11336/240592  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/240592  
dc.description.abstract
Planning can be defined as a procedure aimed at achieving a determined goal or solving a problem. Tower of London task (TOL) is one of the most used cognitive tasks for measuring successful cognitive planning. However, error analysis of TOL was not studied enough in child samples. In the present study, a TOL task was administered to a sample of preschoolers from poor homes. The current study aims to analyse the influence of different problem parameters on TOL’s performance. Such analyses include assessing the number of correctly solved problems, the time required to solve them, and children’s behaviour in incorrectly solved problems. Results showed that, while in correctly solved problems, only planning times showed statistically significant differences between with different problem parameters; in incorrect trials, movement times might also be relevant. Different patterns of response time results could show qualitatively different processes in correct and incorrectly solved problems. Higher planning times in correctly solved trials might evidence a pre-planning or look-ahead processing, while higher error movement times in incorrectly solved trials might show a more online-planning process. In conclusion, this study could show the relevance of looking at both correct and incorrect solutions to planning problems, revealing important differences in planning processes and strategies applied by children in order to accomplish a determined goal.  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.title
Tower of London: Problem Parameters and Error Analysis in 5-year-old children from unsatisfied Basic Needs Homes  
dc.type
dataset  
dc.date.updated
2024-07-23T11:01:38Z  
dc.description.fil
Fil: Giovannetti, Federico. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Pietto, Marcos Luis. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Segretin, María Soledad. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Lipina, Sebastián Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina  
dc.datacite.PublicationYear
2024  
dc.datacite.Creator
Giovannetti, Federico  
dc.datacite.Creator
Pietto, Marcos Luis  
dc.datacite.Creator
Segretin, María Soledad  
dc.datacite.Creator
Lipina, Sebastián Javier  
dc.datacite.affiliation
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET  
dc.datacite.affiliation
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET  
dc.datacite.affiliation
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET  
dc.datacite.affiliation
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET  
dc.datacite.publisher
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas  
dc.datacite.subject
Otras Psicología  
dc.datacite.subject
Psicología  
dc.datacite.subject
CIENCIAS SOCIALES  
dc.datacite.date
19/07/2024  
dc.datacite.DateType
Creado  
dc.datacite.language
eng  
dc.datacite.version
1.0  
dc.datacite.FundingReference
PICT 2014-0500  
dc.datacite.FunderName
Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva. Agencia Nacional de Promoción Científica y Tecnológica. Fondo para la Investigación Científica y Tecnológica  
dc.subject.keyword
Tower of London  
dc.subject.keyword
Planning  
dc.subject.keyword
Poverty  
dc.subject.keyword
Children  
dc.datacite.resourceTypeGeneral
dataset  
dc.conicet.datoinvestigacionid
19194  
dc.datacite.awardTitle
DESARROLLO COGNITIVO Y APRENDIZAJE EN CONTEXTOS DE VULNERABILIDAD SOCIAL: ABORDAJES EXPERIMENTALES Y APLICADOS PARA EL DISEÑO DE INTERVENCIONES?  
dc.datacite.geolocation
Ciudad Autónoma de Buenos Aires (CABA)  
dc.datacite.formatedDate
2024